فعالیت ۴ هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با بیان اینکه آینده اقتصاد کشور در حوزه دانش بنیان است گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان کشور به ۴۳۰۰ شرکت رسیده است.
کد خبر: ۹۱۲۷۹۰۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
سورنا ستاری با اشاره به اینکه مشکلات زیربنایی در حوزه اقتصاد مقاومتی وجود دارد افزود: قرار است صندوق پژوهش و فناوری برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان راه اندازی می‌شود و از بخش خصوصی برای حمایت از کارآفرینان در کهگیلویه و بویراحمد دعوت می‌شود.
وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ شتاب دهنده در کشور در حوزه‌های مختلف برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد گفت: از شتاب دهنده‌ها برای کمک به شرکت‌های دانش بنیاد در زمینه گیاهان دارویی در کهگیلویه وبویراحمد کمک می‌طلبیم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از آمادگی کامل برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: در کهگیلویه و بویراحمد کمترین استفاده از خدمات شرکت‌های دانش بنیاد شده است.
وی گفت: امروز بودجه مطلوبی در اختیار صندوق پژوهش و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است که قول می‌دهیم مشکلات شرکت‌های دانش بنیاد کهگیلویه بویراحمد را برطرف کنیم.
سورنا عنوان کرد: در زمینه گیاهان دارویی قرار است کهگیلویه و بویراحمد به قطب تولید و پرورش و فرآوری گیاهان دارویی تبدیل شود و نباید خام فروشی انجام شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه امسال منابع آبی استان تقویت شده است گفت: متاسفانه خسارت‌های زیادی به واحد‌های تولید در استان وارد شده است.
علی محمد احمدی با بیان اینکه در چارچوب اقتصاد مقاومتی طرح‌های خوبی در استان در حال انجام است افزود: با افتتاح بیمارستان‌های جدید در استان ۴۰۰ تخت به ظرفیت‌های بیمارستان استان اضافه شد.
وی گفت: فعال شدن بخشی از واحد‌های راکد و ساماندهی آنها، آغاز عملیات اجرایی برخی طرح‌ها از جمله اتانول و فسفات چرام و لوله‌های بدون درز از جمله طرح‌های اشتغالزا در بخش اقتصاد مقاومتی در استان است.
استاندار اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های علمی نخبگان و توسعه گیاهان دارویی در استان می‌تواند زمینه تولید و صادرات را فراهم کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار