سوره مهر با ۱۷۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود/ انتشار شش کتاب جدید از خاطرات زنان در دفاع مقدس

مرتضی سرهنگی گفت: امسال حضور سوره مهر به دلیل حضور زنان در حوزه ادبیات پایداری رنگ دیگری خواهد داشت. چرا که با نویسندگان جدید زن و آثار آن‌ها در نمایشگاه آشنا خواهیم شد.
کد خبر: ۹۱۲۷۹۳۰
|
۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با اشاره به اهمیت حضور زنان در حوزه ادبیات پایداری گفت: امسال با نویسندگان جدیدی در این حوزه آشنا می‌شوید و این حاصل فعالیت‌های حوزه هنری در سال‌های گذشته است که هدف آن،‌ باز کردن راه برای کسانی است که می‌خواهند در این حوزه بنویسند.

وی ادامه داد: امسال حضور سوره مهر به دلیل حضور زنان در حوزه ادبیات پایداری رنگ دیگری خواهد داشت. چرا که با نویسندگان جدید زن و آثار آن‌ها در نمایشگاه آشنا خواهیم شد.

سرهنگی در ادامه درباره دلایل جدی گرفتن ادبیات جنگ در سوره مهر بیان کرد: حفظ ادبیات انقلاب و جنگ مانند حفظ حدود و صغور این سرزمین است. تمام هزینه‌های این ادبیات را خودمان داده‌ایم و وقتی کتاب‌های نویسندگان زن و نام آن‌ها در حوزه ادبیات می‌درخشد صدای جنگ نیز با خاطرات زنان بلندتر شنیده خواهد شد چرا که یک مادر می‌فهمد وقتی سربازی روی زمین می‌افتد چه مفهومی دارد.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری تصریح کرد: اکنون که زنان گرایش بسیاری نسبت به نویسندگی در زمینه ادبیات جنگ پیدا کرده‌اند و حضور جدی دارند، اتفاق مهمی است و تا جایی که می‌شود از خاطرات زنان استفاده می‌شود و اگر نویسندگان جوان وارد این حوزه شوند می‌توانند تا ۳۰ سال برای ادبیات جنگ بنویسند.

عبدالحمید قره‌داغی مدیر انتشارات سوره مهر نیز در این نشست اظهار داشت: شعار انتشاراتی سوره مهر «ناشر اندیشه انقلاب اسلامی» است که سال‌ها در این زمینه همکارانم زحمت کشیده‌اند که امروز به آستانه نمایشگاه کتاب تهران رسیده‌ایم؛ سوره مهر سال گذشته برای هفتمین بار ناشر برتر بخش عمومی شناخته شد و در سال ۹۸ نیز تمام تلاشمان را برای اینکه سال خوبی داشته باشیم، خواهیم کرد. سال گذشته سال سختی بود، ولی تلاش و کوشش همیشه جواب می‌دهد و ما نیز در کنار مشکلات حوزه کاغذ و چاپ، توانستیم در تولید و نشر و فروش روند رو به رشدی داشته باشیم.

مدیر انتشارات سوره عنوان کرد: سال گذشته شاهد افزایش ۱۵ درصدی در فروش تیراژ آثار بودیم. به لحاظ تعداد اثر نیز ۱۷۰ عنوان کتاب چاپ اولی منتشر کردیم که برای اولین بار در نمایشگاه تهران عرضه می‌شوند. مجموع آثار پرفروش ما در سال ۱۳۹۷ در برخی آثار به ۲۰ چاپ مجدد رسید که مجموع این چاپ مجدد‌ها به ۵۳۰ دوره می‌رسد.

قره‌داغی افزود: با تیراژ ۹۸۰ هزار جلد و ۲۰۰ میلیون صفحه آثارمان را در سال گذشته عرضه کردیم و بیشترین کتاب‌ها در حوزه ادبیات مقاومت و انقلاب اسلامی بوده که چیزی حدود ۲۰۰ دوره چاپ مربوط به این حوزه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «فرنگیس» اتفاق جذاب سال گذشته بود که حکمت‌هایی در آن نهفته بود که توجه به مرزنشین‌هایکی از آن حکمت‌هاست. امسال نیز مطلع شدیم ان‌شاءالله فردا در برنامه پاسداشت ادبیات مقاومت مراسمی در سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی و تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «در کمین گل سرخ» منتشر خواهد شد. این تقریظ مربوط به سال ۱۳۸۴ است که امسال منتشر خواهد شد.

مدیر انتشارات سوره مهر ادامه داد: راه‌اندازی نهضت ترجمه برای ادبیات تالیفی انقلاب اسلامی یک موضوع و مطالبه رهبری بود که سوره مهر در کنار تمام نهاد‌های فعال در این عرصه همراهی مستمر داشت و حدود ۱۲۰ اثر ترجمه شده با تنوع زبان انگلیسی، روسی، اردو و عربی ترجمه کرده است که همزمان با هفته هنر انقلاب نمایشگاه آن برگزار شد. امسال نیز تعداد این آثار افزایش یافت تا با غرفه مستقل بین‌المللی به معرفی آثار جدید بپردازیم.

قره‌داغی از انتشار کتاب‌های سال‌های گذشته خبر داد و گفت: بسیاری از کتاب‌هایی که ۲۰ سال از آخرین چاپشان می‌گذشت جلدسازی شد و امسال حدود ۲۵ جلد آن منتشر خواهد شد که شاخص‌ترین آثار مربوط به اکبری قمی است که به سفارش شهید آوینی نوشته شده بود. کتاب‌هایی هم که تقریظ رهبر معظم انقلاب بود در مجموعه «دست‌خط» چاپ مجدد شدند.

ارسال نظرات