خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی:

بیش از هفت میلیارد انواع کالای قاچاق امسال در ایام نوروز کشف شده است

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مسئولیت پلیس درباره رونق تولید مسئولیت تعیین کننده‌ای است، اظهارداشت: بیش از ۷ میلیارد انواع کالای قاچاق امسال در ایام نوروز کشف شده که گوشی تلفن همراه، لوازم خانگی و البسه بیشترین سهم را در بین این کالاهای قاچاق داشته‌اند.
کد خبر: ۹۱۲۸۵۶۱
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسین عبدی به ارائه آمار طرح نوروزی پلیس در ایام نوروز ۹۸ پرداخت و عنوان کرد: چهارشنبه آخر سال در سال‌های گذشته به یک آسیب تبدیل شده است، اما امسال ۲۳ درصد مصدومان در استان ما کاهش پیدا کردند. استان ما یکی از استان‌های کم وقوع در ایام عید بود. ما حتی بیش از حد انتظار هم کشفیات سرقت داشتیم. ما جزو استانهای برتر در کشف بیشتر و وقوع کمتر بودیم.

وی ادامه داد: در ایام نوروز، جرایم مهم مانند سرقت منزل، مغازه و خودرو نسبت به نوروز گذشته ۱۳ درصد کاهش داشت و سرقت مسلحانه هم نداشتیم. همچنین ۴ باند سارق نیز در ایام نوروز متلاشی شد. کلاهبرداری در سطح استان در ایام طرح نوروزی ۱۴ درصد کاهش داشت. همچنین نزاع و درگیری فردی ۲۰ درصد کاهش داشته است.

سردار عبدی خبر از افزایش کشف مواد مخدر در نوروز ۹۸ را داد و عنوان کرد: مواد مخدر سال گذشته در ایام طرح نوروزی ۱۷۲ کیلو از انواع آن بوده که امسال به ۳۳۰ کیلو رسیده است.متاسفانه در این زمینه ۹۱ درصد افزایش داشتیم، اما معتادان در این ایام جمع‌آوری شدند.

وی  در مورد تماس‌های گرفته شده از سوی مردم با پلیس ۱۱۰، گفت: کل تماس‌ها با ۱۱۰، ۸۳ هزار بوده که نسبت به سال کذشته ۴۵ درصد رشد داشته است. در این بین، ۳۷ هزار تماس در سطح استان به عملیات منجر شده است.

سردار عبدی راجع‌ به تلفات جاده‌ای در استان آذربایجان شرقی، بیان کرد: سال گذشته وضعیت در استان مناسب نبود. برابر آمار، ۷۸۰ کشته در سوانح رانندگی در سال ۹۷ وجود داشت که اکثر اینها به خاطر سرعت نامطمئن و عدم توجه به جلو اتفاق افتاده است. عامل انسانی نیز در ۷۰ درصد تصادفات تاثیرگذار است. تردد در استان نیز بیش از ۱۶ میلیون انجام شده است. البته اکثر تلفات ناشی از واژگونی خودرو بوده است.

وی در واکنش به قطع درختان جنگل‌های ارسباران، گفت: ما در این خصوص اقداماتی انجام دادیم، اما هر کدام از رانندگان را که متوقف کردیم، دیدیم که محصولات باغی بودند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها