فرمانده سپاه کربلا مازندران خواستار شد:

بنیاد مسکن برای ساخت خانه های سیل زده توسط سپاه اقدام کند

فرمانده سپاه کربلا مازندران از بنیاد مسکن و دستگاه متولی خواست برای بازسازی و احداث منازل سیل زده با مشارکت سپاه هرچه سریعتر اقدام کنند.
کد خبر: ۹۱۲۸۶۱۵
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، فرمانده سپاه کربلا در حاشیه آئین کلنگ زنی اولین واحد مسکونی آسیب دیدگان سیل اخیر مازندران در رکن کلای سیمرغ با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و در پیش رو بودن نیمه شعبان میلاد منجی عالم بشریت، شروع ساخت منازل آسیب دیدگان تحت پوشش بهزیستی را  در این روز به فال نیک گرفت.

سرتیپ دوم پاسدار محمدحسین بابایی سرعت بخشیدن در کار ساخت منازل توسط متولیان، مسئولین اعم از سازمانها، ادارات حمایتی(بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب) و هر ارگان و نهاد را برابر واگذاری ها در تصمیمات و مصوبات دولت،  نکته ای مهم برشمرد.

فرمانده سپا کربلا با اشاره به اینکه بسیجیان در کمک رسانی به نیازمندان، آتش به اختیار هستند گفت: حضور بسیجیان مازندران در 6 استان سیل زده برای مردم و خانواده های آسیب دیده آرامش بخش است ، زیرا اولین اثر مخرب در بحرانها، مسائل روحی روانی خانوادهاست.

وی با تاکید بر سرعت ساخت و ساز و کمک رسانی حادثه دیدگان سیل مازندران اضافه کرد: از طرفی سرمایه اصلی نیروی انسانی با وجود گرو ههای جهادی بسیج و مردم  حاضر است و از طرفی  اعتبار کافی با جمع شدن کمک های مردمی، حمایت نهادهای بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد مسکن، هلال احمرو همچنین دولت لذا باید کار ها سرعت یابد.

سردار بابایی با اشاره به اینکه گروههای جهادی مختلفی در مناطق استان برای ساخت و ساز فعال هستند گفت: گروه جهادی شهیدان بلباسی و علمدار آماده ساخت و ساز هستند وپروژهایی را در محله ای از شهر کربلا تمام کردند و با 90 دانشجو و طلبه پروژه 2- 3 ساله ای را در اندیکای مسجد سلیمان هم پیگیر هستند، اما بواسطه محاصره سیل در آنجا عملا فعالیت تعلیق شده و برای حادثه سیل در مازندران به یاری مردم استان آمدند.

فرمانده سپاه کربلا افزود: مردم این مناطق با عضویت در گروههای جهادی برای تسریع در کار  همشهری و هم روستایی زیر نظر بسیج سازندگی با رعایت اصول مهندسی و استاندارد   برای رفع مشکل مسکن آسیب دیدگان تلاش کنند.

سردار بابایی با یادآوری اینکه ساخت 90 خانه بهزیستی، 93 خانه کمیته امدادی به علاوه منازل آسیب دیدگانی که تحت حمایت نهادی  نیستند و دچار خسارت شدند  تاکید کرد: بسیج سازندگی سپاه کربلا  برای ساخت مسکن های مورد توافق با  کمیته امداد و بهزیستی، گروههای جهادی  آماده دارد، لذا بنیاد مسکن  و دستگاه های حمایتی ، سریعتر نقاط را به سپاه و بسیج تحویل دهند .

وی که خود را خادم بسیجیان  استان مازندران دانست، افزود: بچه های گرو ه جهادی احساس  مسئولیت می کنند و اعلام کردند اگر زودتر در استان کاری به آنان محول نشود  برای خدمت رسانی به لرستان اعزام خواهند شد.

سردار بابایی با اشاره به اینکه در حال حاضر از مازندران، لشگر 25 کربلا با مواکبی در خوزستان و گلستان  نیز فعال است، اظهار داشت:  درک حس آسیب دیدگان برای ما که به خانه ها  رفته و آرام به سر می بریم، سخت است، اما چندین هزار نفر سیل زده  در خانه دیگران هستند و این برایشان سخت و عذاب آور است ، لذا باید کار های ساخت و ساز را فوری تر انجام داد و از طرفی کارشناسان بنیاد مسکن و مربوطه در صدور پروانه و مجوز همچون بسیجیان شبانه روز فعال باشند.

 انتهای پیام./

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها