مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد خبرداد:

از توسعه شتابدهنده‌های فاوای استانی حمایت می شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، از انتشار دستورالعمل حمایت از شتابدهنده‌های فعال استانی در حوزه فاوا از محل منابع وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۰۲۱۱
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، اکرم فداکار مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، با اشاره به شرح وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعا، اظهار دشات: با عنایت به نقش مهم شتابدهنده‌ها در توسعه کسب و کار‌ها و تثبیت اشتغال بخش ICT، از توسعه شتابدهنده‌های فاوای استانی حمایت می‌شود.
وی افزود: شتابدهنده‌های استانی می‌توانند در راستای توسعه فناوری و حمایت از ایجاد اشتغال در قالب ضوابط مشخص از تسهیلات با نرخ ۸ درصد و تا سقف ۱۵ میلیارد ریال استفاده نمایند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، داشتن حداقل یکسال فعالیت، برگزاری دو دوره پذیرش و حداقل ۵ تیم کاری مستقر، جزو شرایط شتابدهنده استانی برای دریافت تسهیلات از منابع وجوه اداره شده است، دانست.
عضو شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان، با اشاره به تشکیل و توسعه زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد، یادآور شد: مراکز شتابدهی و فضا‌های کار اشتراکی، در کنار پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و دانشگاه ها، به عنوان بخشی از زیرساخت زیست بوم، نقش‌آفرینی می‌کنند.
فداکار، به فعالیت ۲ شتابدهنده و فضای کار اشتراکی فعال در بخش فاوا در استان اشاره کرد و گفت: از دل این مراکز، تاکنون بیش از ۲۰ تیم موفق، تشکیل شده که با رسیدن از ایده به محصول، به ۱۰ شرکت تبدیل شده‌اند. همچنین، یکی از این شتابدهنده‌ها، سومین دوره پذیرش برای شتابدهی را برگزار کرده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با بیان اینکه توسعه نواحی نوآوری و فناوری استان در زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی فناوری اطلاعات در دستور کار استان قرار دارد، افزود: استاندار یزد با باور به لزوم توسعه خدمات برتر، بر حمایت از کسب و کار‌های جدید، واحد‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها تاکید دارد.
عضو کمیته تخصصی سیاستگذاری و راهبری اشتغال استان یزد گفت: در این زمینه، علاوه بر بخش‌های زیرساختی و نهاد‌های پشتیبان در زیست بوم نوآوری و کارآفرینی فاوا، کافه کارآفرینی، مرکز حمایت از کسب و کار‌های نوپای فرهنگی و اجتماعی و مرکز خدمات فناوری و کسب و کار در راستای توسعه فضای کارآفرینی و نوآوری در سایر بخش‌ها و ارتباط صاحبان ایده، کارآفرینان و سرمایه گذاران با یکدیگر ایجاد شده و فعالیت می‌کنند.
فداکار، همچنین، از تلاش و پیگیری برای ایجاد کارخانه نوآوری و راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در استان با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.
گفتنی است وبگاه دبیرخانه وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشانی https://www.ees.ict.gov.ir/web/loan قرار داد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات