معاون درمان علوم پزشکی شهید صدوقی خبر داد؛

در سال 97 بیش از 10 میلیون بیمار به مراکز درمانی یزد مراجعه کردند

«محمود نوری‌شادکام» با بیان این‌که استان یزد لیاقت تبدیل شدن به قطب پزشکی کشور را دارد، گفت:‌ در سال گذشته 10 میلیون و 345 هزار نفر به مراکز درمانی استان یزد مراجعه کردند.
کد خبر: ۹۱۳۰۴۱۱
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، دکتر «محمود نوری‌شادکام» در نشست خبری هفته سلامت با بیان این‌که در حال حاضر هشت هزار و ۹۴ نفر در حوزه معاونت درمان علوم پزشکی یزد مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۶۳۰ نفر پزشک عمومی، ۶۶۶ نفر متخصص، ۱۱۵ نفر فوق تخصص، ۵۵۴ نفر دندانپزشک و ۲۵۷ نفر داروساز هستند.
وی افزود:استان یزد در حوزه درمان و مراقبت‌های درمانی از استان‌های برتر کشور شناخته شده که گواه این موضوع این است که علیرغم اینکه در بسیاری از استان‌های هم‌جوار یزد شاهد خدمات مطلوب در حوزه درمان هستیم؛ اما باز هم شاهد استقبال مطلوب در حوزه درمان استان هستیم.
نوری شادکام ادامه داد: در سال گذشته ۱۰ میلیون و ۳۴۵ هزار نفر به واحد‌های درمانی استان یزد مراجعه کرده‌اند که سه میلیون و ۵۶۷ هزار نفر از این تعداد مراجعه‌کنندگان خارج از استان بوده‌اند که به حوزه درمان استان بیش‌از‌پیش اعتماد کرده‌اند؛ چنانچه ۳۵ درصد مراجعه به حوزه درمان از سوی از مراجعه‌کنندگان خارج از استان بوده است.
نوری‌شادکام راه‌اندازی بخش پیوند کبد را از جمله شاخص‌ترین اقدامات در دستور کار دانست و بیان کرد: در سال گذشته ۹۴ پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۱ بررسی و به مراجع قضایی معرفی و حکم صادر شده است.
این مسئول بررسی ۱۹۰ شکایت را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و ادامه داد: امسال تعرفه‌های حرفه‌ای بیمارستان‌ها افزایش نداشته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان یزد با بیان اینکه در ایام عید امسال ۶۴ هزار و ۸۷۸ مراجعه به اورژانس به‌صورت سرپایی و ۱۹ هزار و ۶۸۶ نفر در حوزه‌های درمانی استان بستری شده‌اند، اذعان کرد: در ایام عید امسال حوزه درمان استان یکی از حوزه‌های موفق و فعال در استان یزد بوده؛ چنانچه تمام گزارش‌های ارائه شده حاکی از این است که رضایتمندی مردم در حوزه درمان مطلوب بوده است.
نوری‌شادکام در پایان با تأکید بر اینکه در سال گذشته ۱۶ عمل پیوند کلیه در استان یزد انجام‌شده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۹۷ عضو به استان‌های دیگر برای عمل پیوند فرستاده شده است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات