خبرهای داغ:
معاون استاندار آذربایجان‎شرقی تاکید کرد

لزوم تجدیدنظر در روال طولانی مطالعاتی برای انجام طرح ها/ معتقد به کار کارشناسی هستیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‎شرقی گفت: لازم است از روال متداول مطالعات زمان‎بر با راندمان بسیار پایین اجرای برنامه‎ها خارج شویم و دانش موجود را سریع‌تر مستندسازی کنیم.
کد خبر: ۹۱۳۲۸۶۵
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان، علی جهانگیری ظهر امروز در جلسه كارگروه تخصصي امور اقتصادي استان كه به بررسي و نهايي‎سازي هسته‎هاي كليدي دومین سند تدبير توسعه استان اختصاص داشت، اظهار کرد: ما معتقد به کار کارشناسی هستیم اما دقت و وقتی که برای تدوین برنامه‎ها صرف می‎شود در زمان اجرای همین برنامه‎ها بسیار کم‎رنگ است.
وی افزود: بهتر است رصد و پایش تمام سرمایه‎گذاری‎های در دست اجرای استان را مرکز خدمات سرمایه‎گذاری به عهده گیرد و دستگاه‎های ذیربط نیز امکان فنی و اداری و بانک اطلاعاتی مورد نیاز این مرکز را فراهم کنند.
جهانگیری همچنین بر لزوم مطالعه زنجیره تامین صنایع و معادن استان جهت شناسایی و تکمیل حلقه‎های مفقوده این زنجیره تاکید کرد و ارتقاء دانش فنی واحدهای صنعتی مرتبط با حوزه‎های اولویت‎دار را برای ایجاد شبکه و ارتقاء توانمندی‎های ساخت داخل ضروری برشمرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‎شرقی در ادامه صحبت‎های خود با اشاره به هسته کلیدی «توسعه تجارت و خدمات بازرگانی» سند تدبیر توسعه استان تصریح کرد: کارگروه توسعه صادرات سال گذشته برنامه صادرات استان را به تفکیک صادرکننده، بنگاه، محصول و کشور مقصد ارائه کرد؛ در سال جاری نیز این رویه را ادامه داده و تکمیل خواهیم کرد.
در این جلسه مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‎شرقی به ارائه گزارش عملکرد کارگروه اقتصادی استان در سال 97 پرداخت و گفت: در سال گذشته هفت جلسه کارگروه اقتصادی استان برگزار شد.
طاهر روحی افزود: در این جلسات 18 موضوع طرح و منجر به 46 مصوبه شد که 97 درصد این مصوبات اجرایی شده و یا در حال اجرا هستند.
پرویز محمدزاده، معاون توسعه و برنامه‏ریزی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی نیز به تشریح پروژه‎های نهایی دومین سند تدبیر توسعه استان، هسته‏های کلیدی بخشی و فرابخشی سند بر اساس حوزه فعالیت کارگروه‎های مختلف و اقدامات اساسی مرتبط با این هسته‎ها پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها