آغاز طرح نظارتی ویژه ماه رمضان در لرستان/ متخلفان اقتصادی در لرستان ۱۴۶ میلیارد ریال جریمه شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان گفت: طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان از روز گذشته در همه شهرهای استان آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۳۲۸۹۸
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، بهرام براری امروز در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان از روز گذشته در همه شهرهای لرستان آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این طرح با هدف نظارت و کنترل بر تمام بازار و مراکز توزیع مایحتاج ایام ماه رمضان برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای، اصناف و نمایشگاه‌هایی که به مناسبت این ماه مبارک برپا شوند، اجرا می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان در تشریح اقلام مورد نظارت ماه رمضان افزود : در طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان بر برخی کالاهای اساسی شامل مرغ، گوشت، برنج، روغن، شکر، خرما، زولبیا و بامیه، مواد بهداشتی، میوه جات و سبزیجات نظارت می‌شود.

براری با بیان اینکه نرخ رسمی و مصوب کالاهای اساسی‌ مبنای طرح نظارتی ویژه ماه رمضان است، بیان داشت: کالاهایی که نرخ رسمی ندارند با توجه به تعیین نرخ از سوی اتحادیه مورد نظارت قرار می‌گیرند.

وی، درصد تخلفات نسبت به حجم واحدهای صنفی را ناچیز خواند و گفت: وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی رسیدگی و برخورد با تخلفات است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان تصریح کرد: در بازار ماه رمضان با توجه به آمار دستگاه‌های متولی با محدودیت توزیع کالا مواجه نیستیم.  

براری با اشاره به حجم پرونده‌های تشکیل شده اظهار داشت: حجم پرونده‌های تخلف تشکیل شده سال 96 در اداره کل تعزیرات 10 هزار و 590 مورد بوده که این آمار در سال 97 به 12 هزار و 435 پرونده افزایش یافته است.

وی افزود: افزایش حجم پرونده‌های تشکیل شده نشان از عملکرد بهتر سازمان‌های نظارتی نسبت به قبل دارد، ضمن اینکه بخش دیگر متاثر از مسائل و مشکلات اقتصادی بوده که متأسفانه در کل کشور شاهد آن بودیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان لرستان عنوان کرد: سال گذشته در بحث رسیدگی و برخورد با متخلفان 88 میلیارد ریال جزای نقدی به‌حساب دولت واریز شد و در سال 97 این رقم به 146 میلیارد ریال رسید که بیش از 64 درصد افزایش وصولی داشته‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات