نارضایتی مردم از نمایشگاه ضیافت/ عدم توزیع اقلام ضروری ماه رمضان

نمایشگاه ضیافت در حالی در خرم آباد برپا شد که خبری از اقلام ضروری مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان، در نمایشگاه ضیافت نبود.
کد خبر: ۹۱۳۴۷۳۲
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، ماه رمضان ماهی سرشار از برکت است و مردم مایحتاج زندگی خود را پیش از ماه مبارک خریداری می‌کنند که بیشتر اوقات نمایشگاه هایی با عنوان این ماه مبارک راه اندازی می شود.

 

 

 در شهر خرم آباد نمایشگاه هایی ویژه ایام خاص مانند نوروز، یلدا و رمضان برای عرضه اقلام ضروری خانوار یا اقلامی متناسب با این مناسبت‌ها برگزار می شود.

 

 

 

امسال نیز مانند هر ساله این نمایشگاه برگزار شد و من برای خرید مایحتاج منزل خود و به نیت خرید برنج، گوشت، مرغ، شکر با قیمت مناسب تر از بازار وارد نمایشگاه شدم، حضور پایین مردم نسبت به نمایشگاه های قبل واقعا به چشم می خورد اما نادیده گرفتم و به اولین غرفه نگاه کردم در کمال تعجب فروش زیور آلات، دومین غرفه  فروش عرقیجات گیاهی، سومین غرفه ترشی جات، غرفه دیگر پاستیل، ژله، ظروف مسی و... در کمال تعجب نام نمایشگاه را از یک فروشنده جویا شدم و کلمه ضیافت را شنیدم.

 

 

در رابطه با محل توزیع مرغ، گوشت و ضروریات که پرسیدم یک فروشنده به من گفت فقط شکر توزیع شده و اقلام این چنینی در نمایشگاه وجود ندارد اما باز هم امیدوارانه به مسیرم ادامه دادم تا دیگر غرفه را ببینم اما اثری از اقلام مورد نیازم نبود، از فروشنده‌ای دیگر در رابطه با میزان فروششان در نمایشگاه پرسیدم می گفت افتضاح است اگر اقلامی مانند مرغ و گوشت توزیع می شد، فروششان بیشتر می شد.

 

 

 

از چند فروشنده دیگر که جویای میزان فروششان در این نمایشگاه شدم با فروشنده قبلی هم عقیده بودن و دلیل این بد بودن بازار را تبلیغات کم برای این نمایشگاه و نبود اقلام مورد نیاز و ضروری مردم بیان کردند، حق با آنها بود چون خود من هم به عینه  حضور کمرنگ مردم را حس می کردم.

 

 

برای گرفتن جواب سوال هایی که در ذهن داشتم با جلال طاهری، مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی لرستان در رابطه با این مشکل صحبت کردم.

 

 

 

در پاسخ به علت مشکلات مطرح شده، گفت: وقتی نمایشگاه را برگزارمی‌کنیم یک سری اقلام دولتی است که باید دولت توزیع کند اما متاسفانه علی رغم اینکه یکی دو ماه قبل با ارگان های دولتی مکاتبه کردیم و درخواست سهمیه دادیم اما سهمیه ندادند، صنعت و معدن  وجهاد و کشاورزی، گوشت، مرغ،  برنج و شکر  بایستی به صورت دولتی تامین و توزیع  می شد اما برای نمایشگاه بهاره فقط توانستیم گوشت، برنج و شکر را بگیرم و برای ما مبارک رمضان علیرغم  مکاتبات بالای ما سهمیه ای به ما ندادند تا توزیع کنیم و حتی غرفه داران را معرفی کردیم اما نتیجه ای نداد.

 

وی در رابطه با کم بودن تبلیغات نیز گفت: تبلیغات ما کم نبوده و به اندازه بقیه نمایشگاه ها انجام شده اما چون اقلام ضروری در نمایشگاه عرضه نشد استقبال عمومی کمتر شد.

 

برای این سوالات نیازمند پاسخگویی مسئولان یا رسیدگی به این موضوع هستیم چرا که با توجه به مشکلات معیشتی مردم بایستی حداقل اقلام ضروری با قیمت مناسب تری توزیع شود.

 منبع: سفیر افلاک

انتهای پیام/

ارسال نظرات