آمریکا مانع کمک به سیل‌زدگان شد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امروز سکوت مجامع بین‌المللی بسیار بدتر از مانع تراشی‌های آمریکا برای ارسال کمک‌های بشردوستانه بوده و مایه رسوایی و ننگ برای دنیا است.
کد خبر: ۹۱۳۷۲۸۰
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی امروز در نشست با کارکنان جمعیت هلال احمر لرستان  اظهار کرد: جمعیت هلال احمر لرستان طولانی‌ترین و سخت‌ترین امداد و نجات را در جریان سیل اخیر انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: با مدیریت انجام شده کمترین اعتراض و ناراحتی را در بین مردم داشتیم، چرا که همگان شاهد گذشت و فداکاری نیروهای هلال احمر بوده و هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان را فعالیت‌های امدادگرانه مردم در حوادث را نتیجه آموزش‌های عمومی هلال‌احمر خواند و افزود: در حادثه سیل افراد آموزش‌های هلال احمر سبب شده بود که آحاد مردم به عضوی از این جمعیت تبدیل شده و به شکل صحیح امدادرسانی کنند.

آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه بایستی آموزش همگانی به سمت آموزش‌های تخصصی پیش رود، افزود: جوانان داوطلب هلال‌احمر ظرفیت بسیار مهمی هستند که باید مورد استفاده قرار گیرند.

وی ادامه داد: اگر سیل لرستان در کشور غربی رخ می‌داد تا یکسال قادر به جمع کردن موضوع نبودند چرا که از ظرفیت نیروهای داوطلب هلال‌احمر برخوردار نیستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ضمن تأکید بر تقویت نیروهای هلال‌احمر در زمینه مهارت‌های مختلف گفت: غفلت از جوانان موجب می‌شود که آسیب جدی به جامعه وارد شود.

آیت‌الله میرعمادی، جمعیت هلال‌احمر را جمعیتی جهادی و فعال در انجام کارهای بشردوستانه عنوان و تصریح کرد: هیچ کسی نباید مانع از فعالیت‌های بشردوستانه صلیب سرخ جهانی و هلال‌احمر شود.

وی با اشاره به ممانعت آمریکا از ارسال کمک‌های بشردوستانه صلیب سرخ به سیل‌زدگان ایرانی، این اقدام را لکه ننگ دیگری بر دامن این کشور جهانخوار خواند و خواستار جلوگیری از تعدی و زورگویی‌های آمریکا توسط مجامع بین‌المللی شد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: امروز سکوت مجامع بین‌المللی بسیار بدتر از مانع تراشی‌های آمریکا برای ارسال کمک‌های بشردوستانه بوده و مایه رسوایی و ننگ برای دنیا است.

آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه آمریکا با انسان‌های آگاه و بیدار در سراسر جهان مخالف است، افزود: امروز همچنین آمریکا در برابر هرگونه اقدامی که در راستای استکبارستیزی باشد موضع‌گیری کرده و به مخالفت با مردم می‌پردازد.

وی تأکید کرد: جامعه بین‌الملل و همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی این ظلم آمریکا را پیگیری کرده و شکوائیه‌ای را علیه این‌گونه اقدامات تنظیم کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه سیل اخیر درس بزرگی و تجربه ارزشمندی را برای جمعیت هلال‌احمر به ارمغان داشت، افزود: سازماندهی بزرگ برای حوادث بزرگتر درس بزرگ و پیشگیری از اتفاقات، تجربه ارزشمند این سیل اخیر برای جمعیت هلال‌احمر بود.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به سیل کمک‌های مردمی اظهار داشت: امروز ذخیره‌سازی کالاها در هلال‌احمر برای پیشگیری از حوادث به دلیل کمک‌های مردم بیش از گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران بر اساس آمارها 218 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به سیل‌زدگان کمک کردند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان حضور جهادی مردم در هنگام حوادث را ارزشمند خواند و مسؤولیت هلال‌احمر را در برابر کمک‌ها و فداکاری‌های مردم را سنگین‌تر دانست.

آیت‌الله میرعمادی همچنین بر تشکیل کمیته بررسی زوایای مختلف سیل از جهت پیشگیری، آموزش، بسیج کمک‌های مردمی به سیل زدگان در جمعیت هلال احمر استان تأکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات