خبرهای داغ:
فرماندار نهاوند تأکید کرد

لزوم توسعه طرح‌های گلخانه‌ای و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری

فرماندار نهاوند گفت: توسعه طرح‌های گلخانه‌ای و مدیریت اجرای آبیاری و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری بر اساس سند توسعه باید تا پایان سال ۹۸ حداقل به ۲۰ هکتار زیر کشت گلخانه ای برسد.
کد خبر: ۹۱۳۷۳۱۶
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱

لزوم توسعه طرح‌های گلخانه‌ای و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاریبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، نشست تخصصی اجرایی سند راهبردی و توسعه شهرستان نهاوند در حوزه جهاد کشاورزی و امور آب به ریاست فرماندار نهاوند و با حضور مدیران استانی برگزار شد.

فرماندار نهاوند در این نشست گفت: هدف‌گذاری در راستای بهینه‌سازی مصرف آب در حوزه کشاورزی باید به گونه‌ای باشد که به امنیت غذایی، معیشت کشاورزان و نیز اشتغال آنها لطمه وارد نشود که لازم است با در نظر داشتن این موضوعات به نحوی الگوی کشت و روش‌های مختلف آبیاری موجود در کشاورزی اصلاح شود تا از این طریق بتوان مصرف آب را در این حوزه کاهش داد.

مراد ناصری هدفمند کردن الگوی سطح کشت به خاطر ضرورت کاهش مصرف آب در کشاورزی را مهم ارزیابی کرد و افزود: این هدفمندی باید به گونه‌ای باشد که به تولید و راندمان کشاورزی نه تنها لطمه نزد بلکه تاثیرات خود را در افزایش بازدهی، تقویت امنیت غذایی، معیشت و اشتغال کشاورزان نشان دهد.

وی عنوان کرد: توسعه طرح‌های گلخانه‌ای و مدیریت اجرای آبیاری و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری بر اساس سند توسعه باید تا پایان سال ۹۸ حداقل به ۲۰ هکتار زیر کشت گلخانه ای برسد، همچنین به رفع مشکل کنتورهای هوشمند برای راه‌اندازی سیستم‌های آبیاری تحت فشار تاکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات