فرمانده سپاه ناحیه شازند خبرداد:

اعزام تیم‌های پزشکی «طرح شهید رهنمون» به مناطق محروم شازند

فرمانده سپاه ناحیه شازند گفت: تیم‌ تخصصی و عمومی بسیج جامعه پزشکی ، در قالب طرح "شهید رهنمون" به مناطق محروم و روستایی شهرستان اعزام می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۸۹۵۸
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از شازند؛ مدتی است که طرح شهید رهنمون از طرف بسیج مستضعفین کشور جهت اجرا اعلام‌شده است و در ذیل این طرح بسیج جامعه پزشکی با در نظر گرفتن جامعه هدفی برای خود در سطح محله، روستا و یا بخشی در مناطق محروم به فعالیت‌های پزشکی عمومی و تخصصی می‌پردازند. این طرح به مدت سه تا پنج سال در منطقه هدف ادامه می‌یابد.

شهید رهنمون دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه اهواز بود و در بزنگاه‌های تاریخ انقلاب نقش مؤثری از خود به‌جای گذاشت. از مبارزات انقلابی او پیش از پیروزی انقلاب، خدمات پزشکی‌اش در زلزله طبس، حضور هوشیارانه در دانشگاه‌های پرتلاطم ابتدای انقلاب، کمک‌رسانی در سیل سال ۵۸ خوزستان و در پایان حضور در جبهه‌های حق علیه باطل ازجمله فعالیت‌های این شهید است که در سال ۶۱ در منطقه طلاییه و عملیات خیبر در بیمارستان صحرایی خاتم‌الانبیا(ص) به شهادت رسید.  

فرمانده سپاه ناحیه شازند مطرح کرد:

اعزام اكيپ هاي تخصصي و عمومی پزشکی به مناطق محروم

مهجوری فرمانده سپاه ناحیه شازند در گفت و گو با دیار آفتاب؛ در خصوص طرح شهید رهنمون بسیج جامعه پزشکی ضمن اشاره به ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی در قالب طرح شهید دکتر رهنمون در روستای سیاه سلطان از توابع شهرستان شازند توسط کانون بسیج جامعه پزشکی ناحیه شازند اظهار کرد: یکی از اهداف بسیج، محرومیت‌زدایی و کمک به مناطق محروم است.

وی بیان کرد: ویزیت ۲۰ نفر بیمار، آموزش در خصوص پیشگیری از بیماری های غیر واگیر به ۱۵ نفر، بازدید کارشناس بهداشت محیط از نحوه دفع فاضلاب در سطح روستا و آموزش لازم در این خصوص به اهالی و  آموزش به مادران و زنان باردار توسط ماما از اقدامات انجام شده در این روستا است.

مهجوری همچنین از ویزیت رایگان در درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی - درمانی، اعزام تیم‌های تخصصی و عمومی در قالب طرح شهید دکتر رهنمون به مناطق محروم روستایی و شهری و اعزام تیم پزشکی و مشاوره‌ای به مساجد خبر داد و افزود: در صورت نیاز به اقدامات کلینیکی و پاراکلینیکی، با بیمارستان‌های مرکز استان جهت درمان و اقدامات پزشکی رایگان هماهنگی‌های لازم به‌عمل‌آمده است.

فرمانده سپاه شازند تصریح کرد: هدف از برپایی مراکز درمانی روستایی و انجام خدمات پزشکی، کمک‌رسانی و بهبود سلامت روستاییانی است که از امکانات درمانی مناسب برخوردار نیستند.

وی ابراز کرد: طبق برنامه‌های زمان‌بندی‌شده، اعزام اکیپ‌های تخصصي و عمومی به مناطق مختلف شهرستان در حال برنامه‌ریزی است.

مهجوری گفت: اعضای بسیج جامعه پزشکی بدون در نظر گرفتن شرایط مادی و باهدف کسب رضایت الهی و خدمت به مردم باکیفیت‌ترین خدمات درمانی را به هم‌وطنان خود ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در دیگر مناطق شهرستان نیز ادامه خواهد یافت تا به سطح بالاتری از استانداردهای بهداشتی و درمانی دست‌یابیم و درراه خدمت به مردم شهیدپرور شهرستان گامی مؤثر برداشته باشیم.

ارسال نظرات