امام جمعه مهریز:

مسئولان حمایت از اقتصاد مقاومتی و اعتماد به جوانان را در اولویت قرار دهند

امام جمعه مهریز در نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، از مسئولان خواست حمایت از تولید واقتصاد مقاومتی و اعتماد به جوانان را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.
کد خبر: ۹۱۳۹۰۰۶
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مهریز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام محی الدینی درخطبه های نماز جمعه این هفته مهریز با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: دلهای مسئولان به طور دائمی باید برای رفع محرومیت ها بتپد و از شکاف های طبقاتی به شدت بیمناک باشند و در جمهوری اسلامی غفلت از قشرهای نیازمند به هیچ عنوان مورد قبول نیست.
امام‌جمعه مهریز به راهکار رهبر معظم انقلاب برای مقابله با دسیسه‌های آمریکا و بهبود وضع موجود اشاره و خطاب به مسئولین گفت: رفع موانع رونق تولید و حمایت از تولیدکننده، اعتماد به توان و تدبیر جوانان و تلاش بی‌وقفه و برنامه‌ریزی‌شده برای خودکفایی کشاورزان و سهولت کسب‌وکار ترویج اقتصاد مقاومتی می‌تواند موانع رفاه و معیشت و پیشرفت کشور را برطرف کند.
وی همچنین خطاب به نمازگزاران افزود: مردم نیز می‌توانند با پرهیز از اسراف و مصرف‌گرایی و زیاده‌روی نکردن در خرید، در کاهش قیمت‌ها و مقاوم‌سازی اقتصاد تأثیر به سزایی داشته باشند. نباید به شایعات بی‌اساس و مغرضانه در فضای مجازی که قصد آشفتگی بازار و اذهان عمومی را دارند اعتماد کرد.
محی‌الدینی با گرامیداشت روز جمعه ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات تأکید کرد: با پیدایش شبکه‌های اجتماعی ارتباطات مردم سریع‌تر و با سهولت انجام می‌شود. فضای مجازی خارجی به‌جای محتوای تربیتی و دینی، افزایش علم و آگاهی و ترویج فرهنگ غنی و اصیل ایرانی اسلامی، محتوای منحرف‌کننده، غیراخلاقی و ضد دینی با هدف براندازی نظام دارد و سبک زندگی مردم مسلمان و اتحاد آن‌ها را هدف قرار داده است. دولت به جای حمایت از پیام رسان های داخلی،کنترل فضای بی دروپیکر مجازی را به دست بیگانگان و دشمنان قسم‌خورده سپرده‌ است.
وی همچنین به مناسبت دوشنبه ۳۰ اردیبهشت، روز ملی جمعیت اشاره و تصریح کرد: سیاست‌های دولت بعد از جنگ تحمیلی برای کنترل جمعیت در همان برهه اهمیت داشت و می‌بایست این سیاست کنار گذاشته می‌شد و تدابیری برای افزایش جمعیت صورت می‌گرفت که متأسفانه این موضوع مهم تاکنون مغفول مانده است.
امام‌جمعه مهریز ادامه داد: برخلاف نسخه‌هایی که ضدانقلاب در شبکه‌های ماهواره‌ای برای مردم می‌پیچد، در اسلام به جمعیت و تشکیل خانواده و روابط خویشاوندی تأکید شده است. گسترش جمعیت جامعه نیازمند تشکیل خانواده و خانواده نیز به روابط خویشاوندی وابسته است. البته آهنگ رشد جمعیت مستلزم ایجاد فرصت‌های شغلی و زیرساخت‌های لازم برای ازدواج جوانان و تشکیل خانواده است که باید دولت و مسئولین اجرایی کشور در این زمینه تدبیر کنند.
محی‌الدینی در بخشی دیگر از خطبه‌های خود ولادت سبط اکبر، امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام و هفته کمک به محرومان و مستضعفان را تبریک گفت و اظهار داشت: شخصیت والا و اخلاقی امام حسن مجتبی (ع)، کریم اهل‌بیت، از ایشان الگویی برای کمال و معرفت و تقوا ساخته بود. آن حضرت با فقرا هم‌نشین بود و سخاوت ایشان فراگیر و گسترده بود. ماه رمضان ماه دستگیری از مستمندان، فقیران و درماندگان است انفاق و نیکوکاری از صفات و ارزش‌های اخلاقی انسانی و از توصیه‌های پیامبر و بزرگان دین است.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات