امام جمعه شهر کلار آباد در کلاس تفسیر قرآن پایوران: 

عمل به قران نباید گزینشی و سلیقه ای باشد

امام جمعه شهر کلار آباد در کلاس تفسیر قرآن پایوران گفت:خداوند کسانی را که با آیات قران رفتار گزینشی و سلیقه ای دارند وعده عذاب داده  است.
کد خبر: ۹۱۳۹۷۰۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت الا سلام خطیبی امام جمعه شهر کلار آباد در کلاس تفسیر قرآن کریم پایوران  این شهر بااشاره تفسیر آیات 89 تا 93 سوره حجر که خداوند کسانی را که با آیات قران رفتار گزینشی  و سلیقه ای دارند وعده عذاب داده  است، افزود:  از رسول اکرم (ص) روایت شده است که فرمودند: «نسبت دنیا به آخرت، مثل این است که یکی از شما انگشت خود را به دریا زند و سپس بیرون آورد، سپس ببیند چه مقدار از آبِ دریا را با آن برداشته است!» با این اوصاف، آیا معقول است که انسان حیات اخروی را به زندگی چند روزه دنیا بفروشد.

وی در همین رابطه به شرح داستان قرانی دو قبیله خویشاوند «بنی‌نَضیر» و «بنی‌قُرَیظَة» که از یهود بودند پرداخت و اضافه کرد:  این دو قبیله به دلیل منفعت‌طلبی مخالف هم شدند.

حجت الاسلام خطیبی با بیان اینکه «بنی‌نَضیر» به طایفه‌ی‎«خَزرَج» و «بنی‌قُرَیظَة» به طایفه‌ی‎ «اوس» که دو طایفه از مشرکان مدینه بودند، پیوستند ادامه داد: جنگی که میان این دو طایفه‌ی مشرک رخ داد ، آن دو قبیله‌ی یهودی نیز به یاری هم پیمانان خود ‌رفتند؛ امّا هنگامی که آتش جنگ فرو نشست، همه‌ی‎ یهودیان جمع شدند تا برای آزادی اسیران خود «فدیه» بدهند.

وی گفت:آنان در این عمل، به حکم تورات استناد می‌‌کردند؛ در حالی که اول «اوس» و «خزرج» هر دو مشرک بودند و کمک به آن‎ها بنا بر تعالیم تورات جایز نبود و دوم همان قانونی که دستور فدیه‌دادن را داده بود، دستور خودداری از قتل را نیز صادر کرده بود.

امام جمعه کلارآباد با بیان این نکته که قرآن مجيد يهود را در برابر اعمال ضد و نقيض و تبعيض‌شان در ميان احكام خدا به شدّت مورد سرزنش قرار داده و به اشدّ مجازات تهديد مى‌‌كند، تصریح کرد:  آن‌ها احكام كوچك‌تر را انجام میدادند، اما در برابر احكام مهم‌تر يعنى قانون تحريم ريختن خون يكديگر و آواره ساختن هم مذهبان از خانه و ديارشان، مخالفت مى‌‌‌كردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها