اجرای طرح پایش فشارخون افراد بالای ۳۰ سال

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پایش فشارخون افراد بالای ۳۰ سال در لرستان از هفدهم خردادماه در تمامی مراکز بهداشتی انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۱۳۹۸۳۷
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمدعلی دریک امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح پایش فشارخون افراد بالای ۳۰ سال اظهار داشت: این طرح از هفدهم خردادماه در تمامی مراکز بهداشتی انجام می‌شود و تا پانزدهم تیرماه ادامه دارد که در آن تمامی افراد بالای ۳۰ سال استان، مادران باردار و بیماران کلیوی در هر سنی که باشند مورد پایش و غربالگری فشارخون قرار می‌گیرند.

وی بابیان اینکه این گروه هدف جمعیتی بالغ‌بر ۹۰۰ هزار نفر را در استان تشکیل می‌دهد افزود: از مردم انتظار داریم با مشارکت همه‌جانبه خود در این طرح از تاریخ عنوان‌شده به پیشگیری و کنترل این بیماری مهلک در جامعه کمک کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: فشارخون را یکی از عوامل مهم زمینه‌ساز سکته‌های قلبی و مغزی به‌عنوان مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در کشور دانست و عنوان کرد: با اجرای این طرح افراد در معرض خطر و یا پرخطر مشخص می‌شوند و می‌توان با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از ابتلای این افراد به بیماری فشارخون جلوگیری کرد.

دریک تصریح کرد: علاوه بر مراکز بهداشتی، مراکز درمانی و ایستگاه‌های سیار که به‌زودی مکان آن‌ها در هر شهر اعلام خواهد شد نیز عملیات پایش فشارخون افراد را انجام می‌دهند؛ در هرکدام از این مراکز و ایستگاه‌ها سه کارشناس حضور خواهند داشت و مراجعه‌کنندگان می‌توانند با حضور در هرکدام از مراکزی که عنوان شد نسبت به پایش و ثبت فشارخون خود اقدام کنند.

وی گفت: اطلاعات هر مراجعه‌کننده در سامانه ثبت می‌شود و پس از مشخص شدن نتیجه اندازه‌گیری فشارخون، این نتیجه به‌صورت خودکار و از طریق پیامک در اختیار این افراد قرار می‌گیرد؛ اگر افراد در معرض و یا پرخطر باشند از طریق پیامک اطلاع داده‌شده می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح جمع‌آوری اطلاعات کامل فشارخون افراد جامعه و کنترل موارد در معرض و پرخطر است و برای تحقق آن نیاز است تمامی مردم و دستگاه‌های اجرایی مشارکت گسترده داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات