مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه محلات:

امام حسن مجتبی(ع) مظهر زیبایی‌های معنوی و صفات عالی الهی بود

گفت: امام حسن مجتبی(ع) مظهر زیبایی‌های معنوی و صفات عالی الهی بودند و به شهادت راویان بسیار، صورت و سیرت را از پیامبر(ص) به ارث برده و شبیه‌ترین به ایشان بودند.
کد خبر: ۹۱۳۹۸۷۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه محلات در جمع پاسداران سپاه محلات اظهار داشت: امام حسن مجتبی(ع) در سال ۴۹ هجری پس از شهادت حضرت علی خلافت را قبول کردند و این رسالت و وظیفه الهی را عهده‌دار شدند.

وی ادامه داد: در دوران حضرت علی(ع) یاران ایشان در همراهی با حضرت سست شده بودند و امام(ع) از عدم همراهی یاران گلایه می‌کردند.

حجت الاسلام صحرایی اردکانی با اشاره به صلح امام حسن مجتبی(ع) با معاویه، عنوان کرد: امام حسن(ع) معاهده با معاویه را در شرایط اجباری انجام دادند و با این کار از جنگ داخلی بین مسلمانان جلوگیری و دین اسلام را حفظ کردند.

وی همچنین گفت: اگر صلح به امام حسن(ع) تحمیل نمی‌شد و کوچک‌ترین راهی برای مقابله با معاویه داشتند هیچ‌گاه صلح را نمی‌پذیرفتند.

وی تصریح کرد: معاویه در ظاهر با شرکت در نماز جماعت و خطبه خواندن مظاهر اسلامی را رعایت می‌کرد و همین باعث شده بود که مردم اسلام را از زبان او بشنوند و از او تبعیت می‌کردند؛ لذا جنگ با معاویه سودی نداشت و باعث می‌شد یاران امام(ع) به شهادت برسند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه محلات با بیان اینکه مواد صلح‌نامه توسط امام حسن(ع) بسیار هوشمندانه بود، افزود: مردم شام در اثر تبلیغات معاویه نسبت به خاندان پیامبر(ص) بدبین بودند.

وی با اشاره به گذشت و مهربانی امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد: در روایات آمده که یکی از اهالی شام، بر امام حسن مجتبی(ع) گذشت و ناروا و ناسزای بسیاری بر ایشان گفت. امام صبورانه سکوت کرد و وقتی مرد شامی سخنان درشت و بی‌ادبانه خود را به پایان رساند، امام مهرمندانه بر او لبخندی زد و به شیوه‌ای آرام و ناشی از بخشندگی و بزرگواری با وی سخن گفت و فرمود: ای مرد! اگر غریبه‌ای و راه به جایی نمی‌بری به منزل ما بیا و به همین شیوه که سرشار از عطوفت و مهربانی بود، به سخن گفتن با وی ادامه داد. مرد از این رفتار کریمانه، شرمنده شد و طلب عفو و بخشش کرد و گفت: خداوند می‌داند که رسالتش را در کجا بنهد.

صحرایی با اشاره به مقام علمی امام حسن(ع)، عنوان کرد: امام حسن(ع) نیز مانند سایر امامان، به اذن الهی از تمامی علوم برخوردار هستند.

حجت الاسلام صحرایی درپایان گفت: امام مجتبی(ع) مظهر زیبایی‌های معنوی و صفات عالی الهی بودند؛ چرا که به شهادت راویان بسیار، صورت و سیرت را از پیامبر(ص) به ارث برده بودند و شبیه‌ترین مردمان به ایشان بودند.

 انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظرات