فرمانده ناحیه ممقاومت بسیج سپاه بهاباد:

سوم خرداد یک حماسه ملی است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بهاباد درپیامی سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر را گرامی داشت.
کد خبر: ۹۱۴۰۵۵۰
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بهاباد درپیامی سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر را گرامی داشت:
متن پیام بدین شرح است:
روز سوم خرداد ۱۳۶۱ یکی از بارزترین جلوه‌های نصرالهی و یکی از مهمترین و زیباترین روز‌های انقلاب اسلامی ایران می‌باشد. در این روز شهر مقاوم خیز خرمشهر که پس از ۳۵ روز پایداری و مقاومت در ۴ آبان ۱۳۵۹ به اشغال دشمن در آمده بود، پس از ۵۷۸ روز (۱۹ ماه)، بار دیگر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخریب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد.
در تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران که سرشار از برگ‌های زرین آزادگی و افتخارست، حماسه فتح خرمشهر عزیز، نقطه عطفی است که با عنایت الهی، درایت پیر فرزانه جماران و فداکاری فرزندان غیور این مرز و بوم، به منصه ظهور رسید.
آزادی خرمشهر در سوم خرداد ۶۱ اتفاقی مهم در تاریخ این آب و خاک بود. امسال سی و هفتمین سالگرد آزادسازی خرمشهر است.
مقاومت مردم خرمشهر، حماسه‌ای از یاد نرفتنی است؛ چرا که مردم این شهر در حالی به مبارزه با دشمن پرداختند که از پیش برای این تهاجم و تجاوز آمادگی نداشتند. سوم خرداد و فتح خرمشهر، آیینه گویایی از تاریخ و جغرافیای دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت ایران است.
سوم خرداد یک حماسه ملی است؛ اگر حضور ملت در صحنه جبهه‌های دفاع نبود، نه حماسه آن پیروزی تحقق می‌یافت و نه حماسه حضور مردم در جشن پس از پیروزی؛ لذا به حق می‌توان گفت: پاسداشت فتح خرمشهر در گرو پاسداشت حضور مردمی در همه صحنه هاست.
مسجد جامع خرمشهر، قلب شهر بود که می‌تپید و تا بود مظهر ماندن و استقامت بود. مسجد جامع خرمشهر، مادری بود که فرزندان خویش را زیر بال و پر گرفته بود و در بی‌پناهی پناه داده بود و تا بود مظهر ماندن و استقامت بود و آنگاه نیز که خرمشهر به اشغال متجاوزان در‌آمد و مدافعان ناگزیر شدند که به آن سوی شط خرمشهر کوچ کنند باز هم مسجد جامع، مظهر همه آن آرزو‌هایی بود که جز در پازپس‌گیری شهر برآورده نمی‌شد. مسجد جامع، همه خرمشهر بود.
اینجانب سالروز این نصر عظیم الهی را به خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان، ایثارگران و به ویژه دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیقات روز افزون همه ملت ایران را در مسیر پاسداشت این نقطه عطف از تاریخ انقلاب اسلامی ایران در سایه رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، از درگاه خداوند سبحان مسئلت می‌دارد.
سرهنگ پاسدار سعید دهقان ده جمالی – فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات