رزمندگان لرستانی در آزادسازی خرمشهر نقش پر رنگی داشتند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان گفت: نقش گردان‌های لرستان در آزادسازی خرمشهر بر هیچ‌کس پوشیده نیست.
کد خبر: ۹۱۴۰۶۴۱
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الله ناصرپور در جلسه بزرگداشت سوم خرداد گفت: رزمندگان لرستانی در عملیات «بیت المقدس» و «حاج عمران» نقش قابل توجهی داشتند.

وی اظهار کرد: لرستان در عملیات حاج عمران 300 شهید و در عملیات بیت المقدس 166 شهید را تقدیم کرد، نقش گردان‌های لرستان در آزادسازی خرمشهر بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

ناصر پور با بیان اینکه رزمندگان لرستانی از ابتدا تا پایان جنگ افتخار آفرین و تاثیرگذار بودند، افزود: اولین گردانی که در شمال خرمشهر پل نو را اشغال کردند رزمندگان لرستانی بودند، همچنین اولین پرچم کشورمان توسط یک لرستانی در مسجد خرمشهر برافراشته شد.

مدیرکل  بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان در ادامه به دستاورد دو عملیات بیت‌المقدس و حاج عمران اشاره و تصریح کرد: در این عملیات‌ها ادبیات و سبک مدیریت جنگ را عوض کردیم، معادلات نظامی و امنیتی دشمن را برهم زدیم همچنین ادبیات صلح پایدار را به دنیا عرضه و با قدرت الهی و مردمی معادلات استراتژی 36 کشوررا برهم زدیم .

ناصرپور خاطرنشان کرد: طی این دو عملیات متوجه میل به جهاد بین رزمندگان شدیم درواقع کشور به ثروت بزرگی به نام جهاد جامعه عمل پوشاند، همچنین مسیر جنگ را عوض و برتری نظامی پیدا کردیم.

وی با اشاره به مظلوم بودن جلسات دفاع مقدس گفت: به دلیل ارزش دفاع مقدس باید این سالن مملو از مدیران و مسؤولان بود اما همانطور که می‌بینیم جلسه واقعا مظلوم بوده و این نگران کننده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تاکید کرد: این موضوع باید آسیب‌شناسی شود که چرا مسؤولان نسبت به ارزش‌های دفاع مقدس توجه چندانی ندارند، ظرف یک سال و نیم گذشته به کرات با عدم حضور مسوولان در این جلسات مواجه بودیم.

ناصرپوربا بیان اینکه ما میراث‌داران 8 سال دفاع مقدس هستیم، اظهار کرد: عدالت اجتماعی، توجه به معیشت مردم ، توسعه اقتصادی و توسعه فرهنگی از اهداف شهدا بود، بنابراین مدیران باید در این جلسه حضور پیدا می‌کردند.

وی تصریح کرد: زمانی که اهداف شهدا تامین شود کارآمدی، مشروعیت، مقبولیت و اقتدار نظامی که چهار رکن اساس جمهوری اسلامی هستند  و در نهایت به امنیت پایدار می‌رسیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برخی برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد نیز اشاره و گفت: ایجاد نمایشگاه فرهنگی ، فضاسازی محیطی متقارن با لیالی قدر، سرکشی از 466 خانواده شهدای عملیات بیت المقدس و حاج عمران و صبحگاه مشترک  نیروهای نظامی به میزبانی سپاه بخشی از این برنامه‌ها است.

ناصرپور، غبار روبی مزار شهدا، سخنرانی بیش از خطبه نماز جمعه توسط سردار کشکولی، اجرای نمایش خیابانی با موضوع دفاع مقدس ، فضا سازی رسانه‌ای و گفت‌وگو با فرماندهان هشت سال دفاع مقدس به ویژ عملیاته بیت المقدس و حاج عمران توسط صدا و سیما را از دیگر برنامه‌های سوم خرداد عنوان کرد.

وی افزود: برگزاری ایستگاه ادب، قصه گویی و نقاشی  در مراکز فرهنگی و هنری ،دیدار فرماندهان  نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه در استان و رونمایی از 10 اپیلیکشن و 40 کتاب توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان از دیگر برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد ماه است.  

انتهای پیام/

ارسال نظرات