برداشت پیله کرم ابریشم نخستین بار در استان کهگيلويه و بويراحمد

رییس جهادکشاورزی گچساران با اشاره به اینکه دبرداشت پیله کرم ابریشم نخستین بار در استان این منطقه ۲۰هزار لارو کرم ابریشم در مدت ۲۱روز پرورش داده شده است گفت: هر کیلوگرم محصول پیله کرم ابریشم به قیمت یک میلیون و ۷۰۰هزار ریال به فروش می‌رسد وبرای خرید هر ۲۰هزار لار کرم ابریشم به ۴۰۰هزار ریال سرمایه نیاز است.
کد خبر: ۹۱۴۰۷۶۴
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵
سیدعبدالوهاب پورالحسینی افزود: بر اساس مطالعات کارشناسی انجام شده ۲ روستای دیل و مارین در شهرستان گچساران قابلیت پرورش کرم ابریشم را دارد چرا که برای پرورش پیله کرم ابریشم به دمای ۲۵ تا ۳۰ درجه نیاز است.
وی با اشاره به اینکه پرورش پیله کرم ابریشم در ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر ظرفیت تولید دارد، گفت: در حال حاضر لارو کرم ابریشم مورد نیاز بهره برداران این شهرستان از سوی کارشناسان شهرنطنز تامین می‌شود.
پورالحسینی ادامه داد: نوغانداران (مجریان تولید پیله کرم ابریشم) در کنار پرورش کرم ابریشم از توتستان این طرح می‌توان برای تولید توت خشک استفاده کرد که قیمت این محصول در بازار هر کیلوگرم آن ۸۰۰ هزار ریال به فروش می‌رسد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۱ نفر متقاضی اجرای این طرح هستند اضافه کرد:صنعت نوغانداری اشتغالی کم هزینه است و با کمترین سرمایه می‌توان اشتغال ایجادکرد.
ارسال نظرات