خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز:

فتح خرمشهر، سرنوشت سیاسی عراق را تغییر داد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان که به مناسبت آزادسازی خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: بچه‌های این سرزمین، بچه‌های غرور ایران زمین با فتح خرمشهر، سرنوشت سیاسی عراق را تغییر دادند. خرمشهر، فرهنگ‌نامه دلیری، شجاعت، عشق و ایمان رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۱۴۰۸۹۱
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم  افزود: پیروزی بر دشمن بعثی تا دندان مسلح حاصل نمی‌شد مگر با مقاومت سرسختانه. این مقاومت سرسختانه را هم همین جوانانی انجام دادند که در آن مقطع سن و سال زیادی نداشتند. کارشناسان نظامی و رسانه‌های خارجی از سرعت‌العمل نیروها در بیت‌المقدس شگفت‌زده شدند

وی به تشریح اتفاقات بعد از فتح خرمشهر پرداخت و عنوان کرد: بعثی‌ها در حفظ استحکامات ناکام مانده بودند و عراق با از دست دادن خرمشهر تکیه‌گاه مذاکره‌اش را باخت. عقب‌نشینی ارتش وابسته‌ عراق از خرمشهر مفتضحانه بود و آنان به نقطه پایان‌شان نزدیک می‌شدند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جدید معرفی نشده است، گفت: سه دهه از جنگ می‌گذرد اما آنطور که شایسته رزمندگان و ملت است، به این نسل پرداخت نشده است. هویت ملی نسل حاضر با ایثارگری‌های دفاع‌مقدس گره خورده است. در جنگ تحمیلی، قدرت‌های بزرگ با سیل تجهیزات و امکانات به عراق، پیروزی ما را غیرممکن می‌دانستند اما ما پیروز شدیم

امام جمعه تبریز ادامه داد: امروز نیز همان قدرت‌ها پیروزی ما در صحنه‌های علمی و نظامی را غیرممکن می‌دانند و در این راه بحران‌سازی و سنگ‌اندازی می‌کنند. چنین تلاش‌هایی در مسیر حرکت ما بازدارنده نخواهد بود و ما در سایر جبهه‌ها به مدد دانش و ایمان نسل جوان به پیروزی نهایی خواهیم رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها