نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:

دشمنان می‌خواهند ایران را مجبور به مذاکره کنند تا از نفوذ منطقه‌ای ما جلوگیری کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه دشمنان به توان موشکی ما چشم دوخته‌اند، گفت: دشمنان می‌خواهند ایران را مجبور به مذاکره کنند تا از نفوذ منطقه‌ای ما جلوگیری کنند.
کد خبر: ۹۱۴۱۳۹۳
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت لیالی قدر، اظهار کرد: عدالت محوری علی (ع) باید سرلوحه و سیره وی باید الگوی همه ما باشد.

دشمنان می‌خواهند ایران را مجبور به مذاکره کنند تا از نفوذ منطقه‌ای ما جلوگیری کنند

وی با تأکید بر اینکه سیره علی ابن ابی‌طالب امیدبخش است، گفت: این امام بزرگوار همیشه توصیه کرده است که کمک مظلوم باشید و مقابل ظالم بایستید.

خطیب جمعه کرج خطاب به نمازگزاران، گفت: نهج‌البلاغه بخوانید، با آن انس داشته باشید و به آن عمل کنید که دنیا و آخرت شما آباد خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم دیپلماسی مقتدری داشته باشیم باید به سیره علی (ع) مراجعه کنیم، گفت: دیپلماسی امام ویژه است و باعث اقتدار جامعه می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری بابیان اینکه از امشب لیالی قدر آغاز می‌شود، گفت: این روزها و شب‌ها فرصت ویژه‌ای است که به مؤمنان داده می‌شود، این شب‌ها شب تفکر است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی در ادامه به سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر اشاره کرد و گفت: این ماه به دلیل پیروزی‌های متعدد ویژگی‌های خاصی دارد، سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر است، ارتش بعث عراق برای تصرف این شهر ۳۴ روز تلاش کرد، مقاومت مردم ستودنی بود تا سال ۶۱ که در نبردی بی‌امان این شهر از دست بعثی‌ها آزاد شد.

خطیب جمعه کرج به چهارم خرداد که به نام مردم دزفول است، گفت: چهارم خرداد روز مقاومت و صبر است. دزفولی‌ها ۱۷۶ موشک، دو هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکد هواپیما را تحمل کردند. بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در این شهر تخریب شد و دو هزار و ۶۱۰ شهید تقدیم کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: مقاومت دزفول از سقوط خوزستان جلوگیری کرد و مقدمات پیروزی در عملیات فتح المبین را فراهم کرد.

آیت الله حسینی همدانی به چهاردهم خرداد سالروز ارتحال امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: یاد امام راحل را گرامی می‌داریم.

وی در بخش دیگری بابیان اینکه دشمنان به توان موشکی ما چشم دوخته‌اند، گفت: دشمنان می‌خواهند ایران را مجبور به مذاکره کنند تا از نفوذ منطقه‌ای ما جلوگیری کنند.

خطیب جمعه کرج اضافه کرد: دشمنان باید بدانند ایران در وقت حادثه اهل مقاومت است و با دستان خالی مقابل آن‌ها ایستادگی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با تأکید بر اینکه از اراده ملت ایران در خصوص استکبارستیزی کم نمی‌شود، گفت: دشمنان با فشارهای اقتصادی می‌خواهند ما از توان نظامی چشم‌پوشی کنیم، در مسئله برجام کوتاه آمده‌ایم، عده‌ای خط قرمزها و تذکرات رهبری را نادیده گرفتند، در این خصوص کوتاه نمی‌آییم.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه آنچه دشمنان را مجبور به تسلیم کرده مقاومت بوده نه مذاکره، گفت: آقایان باید به حرف رهبری گوش کنند و از راهبرد مقاومت برای پیشبرد کارها بهره بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه با راهبرد مقاومت می‌توان آمریکا را از پای درآورد، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا این دلقک کاخ سفید در سخنرانی اخیرش مدعی شده که ایران بازیگر خطرناک و بدی است. وی همچنین به مردم ایران اهانت کرده و تروریست بودن را به‌کل مردم ایران نسبت داده و گفته است کنار نمی‌آید، وی همچنین گفته قصد جنگ ندارد این حرف نشان از این مهم دارد که آن‌ها توان جنگ با ما را ندارند.

خطیب جمعه کرج بابیان اینکه امیدبخشی را باید از رهبری بیاموزیم، گفت: ایشان به اقشار مردم امید می‌دهد و آن‌ها را به آینده امیدوار می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در بخش دیگری به سالروز تشکیل مجلس اشاره کرد و گفت: روز قانون‌گذاری و آغاز هفته مجلس در پیش است، همه به نقش ویژه مجلس اشراف دارند، امام راحل فرمود؛ مجلس در رأس امور است.

آیت الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه عملکرد مجلس در دوره‌های مختلف متفاوت بوده است، گفت: گاهی از قوت بالایی برخوردار بوده گاهی ضعیف عمل کرده حال این سوال مطرح می‌شود که آیا مجلس دهم در رأس امور بوده است؟ در پاسخ باید گفت؛ متأسفانه مجلس دهم در حوزه‌های مختلف نمره خوبی نگرفته است. در این سال‌ها کشور با مسائل مهمی روبه‌رو بوده که مجلس می‌توانست با استفاده از ابزارهای قانونی در عرصه‌های مختلف مثل جنگ اقتصادی که توان کشور را گرفته با تثبیت قانون جلوی مفاسد را بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه عملکرد مجلس در برخی حوزه‌ها قابل دفاع نیست، گفت: مجلسی در رأس امور است که شفاف عمل کند یعنی از مرحله نخست که نامزد شدن است تا تبلیغات و حضور در مجلس و رأی‌گیری شفافیت وجود داشته باشد، مگر می‌شود کسی وکیل مردم باشد ولی با موکل خودش شفاف نباشد؟

خطیب جمعه کرج بابیان اینکه عده‌ای معنای وکالت را درست متوجه نشده‌اند، گفت: گاهی خانه ملت را به سخره می‌گیرند، مخالف ثبت‌نام می‌کنند و موافق سخن می‌گویند. عده‌ای از آقایان اهل منفعت‌طلبی و زد و بند شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به مشکلات عدیده‌ای که کشور با آن مواجه است، گفت: امروزه به مجلس شجاع، کارآمد، به‌روز، فعال و انقلابی نیاز داریم که مشکلات را دنبال و حل کنند، به مجلس که دنبال لابی‌گری و جناح‌بازی است نیازی نیست.

آیت الله حسینی همدانی با طرح این سوال که چرا مجلس نباید در جایگاه نظارتی به امر تفحص بپردازد، گفت: چرا پرونده‌های خاص و مهم موردتحقیق قرار نمی‌گیرند؟ چون عده‌ای از مجلسیان مبتلابه بده بستان‌های سیاسی شده‌اند، حزب‌بازی و جناحی عمل کردن زبان نماینده را کوتاه می‌کند.

به گفته وی گاهی نمایندگان برای اینکه فلان مدیر بر مسند باشد کار را به تهدید و استیضاح می‌کشانند، بر کسی پوشیده نیست در این میان مردم ضرر می‌کنند.

خطیب جمعه کرج گفت: رهبری در دیدار با دانشجویان مطالب مهمی را بیان کردند، راجع به برجام سخن گفتند که آقایان خطوط قرمز را رد کردند، درحالی‌که متولیان می‌گویند با رهبری هماهنگ بوده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: رهبری در این دیدار فرمودند؛ طوری عمل شود که دولتی جوان و حزب الهی روی کار بیاید، این مهم مقدماتی می‌خواهد که باید در دستور کار قرار گیرد، برای تحقق این مهم باید از مجلس شروع شود، در مجلس باید جوانان انقلابی حضور یابند.

آیت الله حسینی همدانی تأکید کرد: افراد مسن‌تر به سخنان رهبری توجه کنند و عرصه را برای جوانان فراهم کنند تا جوانان انقلابی و باانگیزه در میدان حاضر شوند.

وی گفت: نماینده‌ای که به مجلس می‌رود، به فکر خودش، خانواده و اطرافیان است، به فکر توسعه قدرت خود است و به نفع مردم و توسعه و گشایش کشور فکر نمی‌کند به درد نمایندگی نمی‌خورد.

خطیب جمعه کرج گفت: آقایانی که در امر انتخابات مسئولیت دارند مواظب رفت‌وآمدهای خود به‌ویژه در استان باشند. مراقب نشست‌وبرخاست‌ها و جلساتی که می‌روند، باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: آقایانی که در انتخابات مسئولیت دارند، باید برای مشارکت حداکثری مردم تلاش کنند. گاهی شنیده می‌شود به‌ویژه در این روزها که از برخی افراد معلوم‌الحال دعوت به سخنرانی می‌شود، مکرر عرض کرده‌ایم تا هستیم اجازه نمی‌دهیم در استان حرف از فتنه زدن شود، متأسفانه عده‌ای تا به مسئولیتی می‌رسند تذکرات را فراموش می‌کنند می‌خواهند کارنو انجام دهند همین‌جا می‌گوئیم کارنو دعوت از فتنه‌گر نیست.

آیت الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه استاندار سابق را مجبور کردیم راجع به موضوع فتنه‌گر از مردم عذرخواهی کند، گفت: این قصه را کم نگیرید برای استان مشکلی درست نکنید، فضا را ملتهب نکنید تا وقتی بنده اینجا هستم احدی فرصت سخن گفتن از فتنه‌گر را نخواهد داشت.

وی گفت: نمی‌گوییم جلسه برگزار نکنید، برنامه تبلیغی و سیاسی و نشست نداشته باشید، داشته باشید، چه اصراری دارید افراد مریض را دعوت کنید، بصیرت افزایی کنید روشنگری کنید، از حزب و گروه خود تبلیغ کنید ولی خطوط قرمز را رعایت کنید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها