خبرهای داغ:

تجلیل ازخانواده های معظم شهدای هندیجان

در آغازین روز از سالروز گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر قهرمان ، جمعی از مسئولان محلی هندیجان ، امام جمعه ، فرماندار و فرمانده ناحیه سپاه و رئیس اداره بنیاد شهید هندیجان از دو خانواده سرافراز اسلام سرداران شهید پاسدار مجید ابوعلی، محمد علی حری که در عملیات غرور آفرین بیت المقدس آزادی خرمشهر به شهادت رسیده بودند دیدار و تجلیل نمودند.
کد خبر: ۹۱۴۱۶۰۳
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

سرهنگ دوم پاسدار عبدالحسن بعنونی نژاد در شامگاه چهار شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در هندیجان اظهار کرد: از حضور مسئولان محلی و همچنین پیگیری رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران هندیجان برای فراهم نمودن دیدار از خانواده های معظم شهدا تقدیر می شود و انشا الله برنامه های متنوع سالروز آزاد سازی خرمشهر در هندیجان بصورت منظم برگزار خواهد شد.

وی افزود : مقاومت مردم خرمشهر در مقابل رژیم متجاوز دشمن بعثی ، بی نظیر بود که دشمن را ۳۵ روز پشت دیوار های شهرستان خرمشهر زمین گیر کردن صدام اعلام کرده بود که خرمشهر راسه روزه فتح می کنم و ۷روزه تهران را تصرف می کنم ولی ملت قهرمان ایران در حرکتی جهادی و انقلابی با ایثار و شهامت دشمن بعثی صدام را شکست دادند .

وی بابیان مقاومت خرمشهر بهترین درس ها بود ، گفت : آزاد سازی خرمشهر در سال ۶۱ تبدیل به فتح الفتوح شد که در تاریخ انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ماندگار شد که حضرت امام راحل فرمودند، فتح خرمشهر فتح خاک نبود، فتح ارزش ها است و همچنین ایثار رزمندگان و شهدا دشمن را نابود کرد .

سرهنگ دوم پاسدار عبدالحسن بعنونی نژاد فرمانده ناحیه سپاه هندیجان عنوان کرد: شهدا مانند چراغ هدایت هستند و شهدا راه را برای همه ماها مشخص نموده اند و عزت ، افتخار و سربلندی نظام مقدس ایران اسلامی همگی مدیون جان فشانی های شهدای والامقام است و گرامی میدارم یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس که با عشق به ولایت وبا الگو پذیری از نهضت حضرت امام حسین (ع) درس های بزرگی به همه ماها آموختند.

وی بااشاره به ارج نهادن به حماسه بزرگ آزاد سازی خرمشهر بیان کرد: گرامیداشت حماسه های ماندگار آزاد سازی خرمشهر قهرمان بایستی با فرهنگ سازی مناسب و بازگویی خاطرات می توان به نسل چهارم از انقلاب و نسل های آینده منتقل نمود.

در ادامه گزارش ، به مناسبت آزاد سازی خرمشهر ، فرماندهی و پرسنل ناحیه سپاه و جمعی از مسئولان محلی با امام جمعه هندیجان دیدار نمودند.

 

در ادامه برگزاری مراسمات سالروز آزاد سازی خرمشهر، با همت بسیج هنرمندان و اداره ارشاد، مراسم شب شعر روز مقاومت و پایداری در هندیجان برگزار شد.

سلطان طرفی مسئول بسیج هنرمندان هندیجان اظهار داشت : مراسم شب شعر بصورت عربی و فارسی توسط هنرمندان شاعر برجسته هندیجان با موضوع آزادی خرمشهر شعر خوانی داشتند که از آنها تقدیر و تشکر می شود.

وی افزود: زبان شعر در وصف آزادی خرمشهر هر چه گفته شود بازم در مقابل ایثار مردم و عزت آفرینی خرمشهر کم است ، فتح خرمشهر در دنیا بی نظیر است و این گونه رشادت ها مقدس و باارزش است.

 

برگزاری محافل قرآنی صالحین هندیجان 
 
همچنین معاونت تعلیم و تربیت ناحیه سپاه هندیجان از برگزاری محافل قرآنی شجره طیبه صالحین شهری وروستایی با حضور بسیحیان هندیجان به مناسبت ماه مبارک رمضان و گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر خبرداد.
 
حجت الاسلام والمسلمین حبیب حیدریان نژاد در شب چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در هندیجان اظهار کرد: جلسات حلقات صالحین در بخش چم خلف عیسی و امامزاده عبدالله (ع) و در پایگاههای مقاومت بسیج خواهر و برادر شهرستان هندیجان بصورت منظم برگزار می شود که با همت بسیجیان در این مناطق ذکر شده محافل قرآنی در حال اجرا است.
 
وی افزود: محافل قرآنی شامل ترتیل خوانی ، تفسیر ، درس های اخلاقی، احکام و نحوه صحیح قرائت قرآن با تشکیل حلقات صالحین با حضور بسیحیان پایگاههای مقاومت بسیج انجام می گیرد .
 
وی بابیان جلسات قرآنی در ناحیه سپاه هندیجان گفت: بصورت منظم برای پرسنل پاسدار و سربازان وظیفه جزء خوانی قرآن در ناحیه سپاه تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت که تاکنون مورد استقبال پرسنل قرار گرفته است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حبیب حیدریان نژاد معاونت تعلیم و تربیت ناحیه سپاه هندیجان عنوان کرد : یاد و خاطره شهدای حماسه آفرین آزاد سازی خرمشهر را گرامی میداریم وامنیت کشور و اقتدار و عزت ایران اسلامی همگی مدیون جان فشانی های رزمندگان اسلام و شهدای والامقام و صبر و استقامت خانواده های معظم شهدا بوجود آمده است.
 
وی بااشاره به شرکت همه مردم و بسیجیان و مسئولان در مراسمات سالروز آزاد سازی خرمشهر بیان کرد : برای قدردانی از عزت آفرینی  مردم مقاومت خرمشهر و ارج نهادن به ایثار رزمندگان و شهدای بزرگوار ، همه ماها و مسئولان با حضور پرشور خود در مراسمات بیاد ماندنی سالروز آزاد سازی خرمشهر قهرمان شرکت داشته باشیم. 
 
حجت الاسلام والمسلمین حیدریان نژاد در ادامه تصریح کرد : دشمن با تمام پشتیبانی های استکبار جهانی به جنگ مردمی آمد که تازه انقلاب اسلامی پیروز شده بود ولی با هدایت های امام راحل و پشتیبانی مردم در مقابل دشمن ایستادگی و مبارزه نمودند تا اینکه پیروزیهای بزرگی بوجود آمد.
 
وی افزود: بسیجیان پایگاه مقاومت در شرکت در برنامه های متنوع سالروز آزاد سازی خرمشهر در قالب حلقات صالحین حضوری پرشور خواهند داشت و مثل گذشته برنامه ها با بهترین شکل اجرایی خواهد شد.
 
وی بابیان حضور مقتدرانه بسیجیان در تمام صحنه گفت: بسیحیان هندیجان همواره در مراسمات ملی و مذهبی ومخصوصا با تشکیل حلقات صالحین حضور پرشور و فعال دارند که از آنها به شایستگی تقدیر و تشکر می شود.
 
حیدریان نژاد عنوان کرد : کلاس های قرآنی به مناسبت ماه مبارک رمضان و همچنین سالروز گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر در پایگاههای مقاومت بسیج شهرستان هندیجان و همچنین در حرم مطهر امامزاده عبدالله از طرف پایگاه های مقاومت بسیج خواهران و برادران این منطقه بر پا شده است که تاکنون کلاس های قرآنی در یادگیری بسیجیان تاثیرگذار بوده است.
 
همایش مدافعان انقلاب در هندیجان 
 
همچنین  همایش مدافعان انقلاب در مزار مطهر شهدای شهرستان هندیجان با غبار روبی و عطر افشانی به مناسبت سالروز گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر با حضور آحاد مردم ، خانواده های شهدا ، مسئولان محلی، بسیجیان، نیروهای نظامی و انتظامی و رزمندگان بر گزار شد.
 
معاونت تعلیم و تربیت ناحیه سپاه هندیجان حجت الاسلام والمسلمین حبیب حیدریان نژاد اظهار داشت : گرامی میدارم یاد و خاطره حماسه های بزرگ شهدا و رزمندگان اسلام در آزاد سازی خرمشهر قهرمان که مقام معظم رهبری فرمودند که خانواده های معظم شهدا صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند. 
 
وی افزود: حضور پر شور بسیجیان جان برکف ، نیروهای سپاه و انتظامی ، جمعی از مسئولان محلی، خانواده های معظم شهدا و رزمندگان و تمام قشرهای مردمی را در همایش مدافعان انقلاب ، غبار روبی مزار شهدا در جهت ارج نهادن به مقام شاخص شهدای عملیات بیت المقدس در فتح غرور آفرین خرمشهر تقدیر و تشکر می شود . 
 
وی بابیان بیعت دوباره با شهدا و آرمان های امام راحل گفت: حضور مردم و مسئولان در غبار روبی و عطر افشانی مزار مطهر شهدا در اصل تجدید میثاقی دوباره با شهدا و آرمان های امام راحل و دفاع از ارزش ها و اهداف و دستاوردهای انقلاب است و همچنین در این ۴۰ساله ملت قهرمان ایران با پیروی از اهل بیت (ع) و الگو پذیری از شهدا در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی و مقاومت کردند و همچنان ادامه دارد. 
 
در ادامه همایش مدافعان انقلاب همراه با غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا ، امام جمعه هندیجان حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالحمید حسینی اظهار کرد : آزاد سازی خرمشهر نقطه عطف روز مقاومت و ایثار نام گرفته در واقع تابلوی مقاومت همین آزاد سازی خرمشهر است.
 
وی افزود: بسیجیان سلحشور با رشادت های بی نظیر خود در مقابل دشمنان بعثی عراق با تمام توان ایستادگی نمودند و با نثار خون های پاک خود ، خرمشهر قهرمان آزاد شد ، عزت و افتخار کشور مدیون شهدای والامقام است و ما هر چه داریم با غیرت ماندگار و حماسه آفرینی مردم و شهدا محقق شده است.
 
وی بابیان آشنایی جوانان با ایثار شهدا گفت: جوانان ما در این مکان مقدس در جوار شهدای بزرگوار از نزدیک با این پهلوانان و قهرمانان با روحیه دفاعی آشنا می شوند و بهترین درس ها را شهدا به همه ماها داده اند که این ها ارزشمند است.
 
امام جمعه هندیجان عنوان کرد : گلزار مطهر شهدای هندیجان با پیشنهاد  به رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران هندیجان ، طرح تبدیل شدن مرکز فرهنگی ارائه شده که امیدوارم در آینده این مکان مقدس از این حالت در بیایید.
 
وی با اشاره به مرکز فرهنگی گلزار شهدای هندیجان شمالی بیان کرد : با تبدیل شدن مرکز فرهنگی گلزار شهدا مطمعنا جوانان هندیجان بهتر می توانند فعالیت داشته باشند و گلزار شهدا نیاز به نوسازی و نور پردازی و برداشتن دیوار مجاور به خیابان روبرو دارد که از حالت فضای غمگین و مسدود شدن در بیایید.
 
در پایان گزارش، مزار مطهر شهدای شهرستان هندیجان با حضور آحاد مردم ، مسئولان محلی، بسیجیان، نیروهای سپاه و انتظامی و خانواده های معظم شهدا و ایثار گر و رزمندگان اسلام و بسیجیان پیشکسوت، عطر افشانی و غبارروبی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها