فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه:

سوم خرداد روز یاس و ناامیدی دشمن و شکست مزدوران استکبار است / امروز دشمن باور‌ها و اعتقادات جوانان را نشانه گرفته است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه با بیان اینکه دشمن به دنبال از بین بردن باور‌ها و اعتقادات جوانان است گفت: تا زمانی که ایمان ما و فرهنگ عاشورایی ما در بین جامعه رواج داشته باشد دشمن نمی‌تواند به دسیسه‌های شوم خود دست یابد.
کد خبر: ۹۱۴۱۷۶۷
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سرهنگ محمد رضا مومنی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان قروه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ماه اظهار داشت: با آغاز جنگ تحمیلی و پس از ۳۵ روز مقاومت مردان مردی که با تقوا و ایمان راسخ در برابر تمامی استکبار به فرماندهی شهید جهان آرا ایستادند و مقاومت کردند و با تمام مقاومتی که داشتند در چهارم آبان ماه ۵۹ خرمشهر سقوط کرد.

وی ادامه داد: اما سال ۶۱ مصادف شد با طرح ریزی عملیات بزرگ بیت المقدس، عملیاتی که عزت و شرف ایرانی را به نمایش گذاشت.

فرمانده سپاه قروه خاطر نشان کرد: دشمن به قدرت ماشینی و جنگی خود ناز می‌کرد، اما رزمندگان اسلام با ایمان و تقوا بر این قدرت مادی غالب شدند.

مومنی بیان داشت: حماسه سوم خرداد در تاریخ انقلاب نقطه عطفی است که امام راحل فرمودند: فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

وی افزود: عراقی‌ها پیش از حمله متجاوزانه به خاک ایران اسلامی نقشه‌هایی را در کتاب درسی دانش آموزان ترسیم کرده بود و نام خوزستان را به نام عربستان در نقشه خود ثبت کرده بودند.

فرمانده سپاه قروه ادامه داد: در عملیاتی که رزمندگان غیور اسلام از ۱۰ اردیبهشت تا سوم خرداد سال ۶۲ با رمز مبارک یا علی بن ابی طالب عملیات عظیم و دشمن شکن خود را شروع کردند و با تعداد نیروی اندک تمامی مواضع دشمن را در هم کوبیدند ۱۹ هزار نفر از سربازان و نیرو‌های رسمی رژیم بعث اسیر شدند و ۱۶ هزار نیروی بعثی نیز به درک واصل شدند و افتخار ما این است که در جنگ هشت ساله اجازه ندادیم یک وجب از خاک ایران اسلامی در دست دشمن قرار گیرد.

وی تصریح کرد: روز سوم خرداد روز یاس مزدوران و روز شکست دشمن و نتیجه حضور مستمر بسیجیان و آمادگی نیرو‌های نظامی کشور و اتحاد و یکپارچگی مردم و نیرو‌های نظامی بود.

وی با بیان اینکه ما همیشه یاد شهدای حماسه آزادسازی خرمشهر را گرامی می‌داریم افزود: امروز نیز دشمن بعثی به خرمشهر‌های ایران حمله می‌کند و نیرو‌های خود را گسیل کرده و با هدف قرار دادن باور‌ها و اعتقادات و سوق دادن جوانان و نوجوانان به مسائل روزمره و ایجاد تحرکات ناسالم در فضای مجازی سعی دارد تا آینده سازان انقلاب اسلامی را از ما بگیرد و از ما دور کند.

مومنی ادامه داد: تا زمانی که ایمان ما و فرهنگ عاشورایی ما در بین جامعه رواج داشته باشد دشمن نمی‌تواند به دسیسه‌های شوم خود دست یابد

وی با بیان اینکه جوانان ما با الهام از منویات مقام معظم رهبری آگاهانه دشمنان خود را می‌شناسند، گفت: فرهنگ دشمن شناسی و دشمن ستیزی در بین جوانان ما وجود دارد و از این فرهنگ که آمیخته با فرهنگ عاشورایی است جدا نمی‌شویم.

فرمانده سپاه قروه افزود: ملت ما شهادت را یک فوز عظیم می‌دانند و اگر رهبر عزیز و عظیم الشان ما با اقتدار تمام اعلام می‌کنند که آمریکا توان جنگ با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندارند و با اطمینان اعلام می‌کنند که ما هیچوقت مذاکره نمی‌کنیم نشان از علم سیاسی ایشان است.

وی در پایان با بیان اینکه همیشه حق بر باطل پیروز است گفت: دشمن هیچگاه نتوانسته است در برابر خواست و اراده ملت ایران اسلامی بایستد و در این جنگ اقتصادی نیز با اطمینان بر توطئه دشمن غلبه خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات