امام جمعه ابرکوه:

رئیس مجلس نسبت به اوضاع فلاکت بار کنونی پاسخگو باشد/ افرادی میلیاردی دغدغه مردم نادار را درک نمی کنند

امام جمعه ابرکوه، گفت : نمایندگان به ویژه رئیس مجلس به مردم پاسخگو باشند که با استفاده از ابزارها و ظرفیت‌های قانونیشان در مبارزه با فسادهای مالی، اداری، اجتماعی، اخلاقی، چه واکنش لازمی نشان داده اند؟
کد خبر: ۹۱۴۲۰۲۸
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه؛  حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های نماز، ضمن گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر اظهار کرد : فتح خرمشهر یکی از معجزات الهی و نقطه عطفی در سرنوشت جنگ دفاع مقدس بود و روند قدرت تهاجمی علیه دشمن و پیشروی رزمندگان اسلام را تسریع کرد و مصداق عینی عنایت الهی بر ملت ایران بود.
خرمشهر نماد حماسه جاودانه همه ملت ایران است
حجت الاسلام حسینی گفت : خرمشهر نماد حماسه جاودانه بسیج، سپاه، ارتش و ملت ایران است که در سخت ترین و دشوارترین شرایط در برابر ارتش متجاوز رژیم بعثی صدام مقاومت کردند و پیام امام راحل را به گوش جهانیان رساندند که؛ شما در جنگ تحمیلی نشان دادید با مدیریت خوب می توان اسلام را فاتح جهان نمود.
وی ادامه داد : اگر امروز فرهنگ شهادت طلبی در نقاط مختلف مناطق جهان اسلام جاری است، اگر نیروهای ححشدالشعبی درعراق، حزب الله لبنان، زینبیّون و فاطمیّون در سوریه و انصارالله دریمن پیروز میدان مبارزه با تکفیریان متجاوز شدند، به خاطر الگوگیری از خرمشهر و حماسه آفرینان آن است.
مجلس دهم در شرایط کنونی عملکرد درخشان و قابل دفاعی ندارد
حسینی تصریح کرد : جایگاه مجلس؛ خانه ملت و عصاره ملت است. از ادوار گذشته مجلسیان به نحو مطلوب مجلس را به جایگاه اصلی خود نرساندند. هم اکنون دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را پس از انقلاب داریم که سومین سال خود را می گذراند. این مجلس در حوزه های گوناگون کارنامه قابل‌قبول و درخشانی ندارد، در بزنگاه های مهمی که این چند سال به ویژه این روزها جامعه و کشور درگیر آن بود، عملکرد قابل دفاعی از خود ارائه نکرده است.
خطیب جمعه ابرکوه تأکید کرد : مجلس باید شفاف به مردم گزارش کند که در راستای مبارزه با فقر و فساد و تبعیض چند قانون وضع کرده وچه کرده است؟!
تیغ مجلسیان کُند و عزمشان برای نجات مردم از این اوضاع فلاکت بار جزم نیست
وی گفت : نمایندگان به ویژه رئیس مجلس به مردم پاسخگو باشند که با استفاده از ابزارها و ظرفیت‌های قانونیشان در مبارزه با این همه فسادهای مالی، اداری، اجتماعی، اخلاقی، ولنگاری فرهنگی و بی بندوباری، بزهکاری و تجاهر به فسق، بدحجابی و بی حجابی چه واکنش لازمی نشان داده اند؟
حسینی افزود : چرا برای مردم  شایعه مشارکت مالی ایجاد می کنند و در برابر دپوی ده ها هزار خودرو خودروسازان، دیوان محاسبات و کمیسیون اصل ۹۰ که ذره بین مجلسیان هستند، دم بر نمی آورند و از مردم و خریدار حمایت نمی‌کنند و ساعت به ساعت قیمت کاذب درست می کنند؟
وی خاطر نشان کرد : در قبال قیمت های خلق الساعه و وحشتناک ملزومات معیشتی و کالاهای مورد نیاز مردم چه قانون بازدارنده ای برای مهار قیمت‌های افسارگسیخته و مبارزه با دلالان سودجو و زالو صفتان وضع کرده اید؟ متاسفانه تیغ مجلسیان کند است و عزمی بر حمایت و نجات مردم از این وضع فلاکت زای معیشتی جزم نیست.
افرادی میلیاردی نمی توانند دغدغه مردم نادار را درک کنند
این مقام مسئول اذعان کرد : از سوی دیگر اشرافیت گرایش استکباری سال ها است دامنگیر بسیاری از آقایان و متولیان امور شده است، که نتیجه آن بازتاب جلوه‌های لبیرالیستی و نظام سرمایه داری و آموزه‌های غرب مسلکی در کشور شده است!
امام جمعه ابرکوه یادآور شد : بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری، همان طور که آسیب های ناشی از فقر را بررسی و با آن مبارزه می‌کنیم، باید آسیب‌های ناشی از سرمستی و اشرافی گری را نیز بررسی کنیم. کسی که زندگی صدها میلیارد تومانی دارد کی می‌تواند دغدغه معیشت زندگی مردم نادار را داشته باشد؟
دعوت مردم به حضور در راهپیمایی قدس
حسینی با اشاره به جمعه آخر ماه رمضان و روز جهانی قدس که یادگار ماندگار حضرت امام (ره) است، گفت : روز قدس روز اسلام است. متاسفانه حکام مزدور و خائن عرب امروز آشکارا به آرمان فلسطین خیانت می کنند. رژیم آل یهود سعودی به خاطر مخالفت با ایران، به خدمت اسرائیل درآمده و محمود عباس و رؤسای دیگر کشورهای عربی را هم فشار می آورد تا طرح ذلیلانه آمریکا به نام معامله قرن را اجرایی کنند و آنان را با پیشنهاد مالیِ چشم گیر، تطمیع کرده است.
وی افزود : امت مسلمان به لطف خدا در روز جهانی قدس تو دهنی محکمی به آمریکا، اسرائیل و عربستان خواهند زد و آنها را ناکام خواهد کرد. شما مردم هستید که ناقوس مرگ اسرائیل را به صدا در خواهید آورد.
امام جمعه، از مردم شهرستان جهت حضور پرشور برای ناکام کردن دشمن در راهپیمایی ابرکوه، که از ساعت ۱۲ ظهر از میدان امام حسین (ع) تا مصلا برگزار می شود، دعوت کرد.
120 حافظ کل قرآن خروجی بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیر المومنین (ع) ابرکوه
حسینی همچنین در بخشی از خطبه ها به دوشنبه بیست و یکم ماه رمضان سالروز شهادت امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و گفت : همزمان با این روز، بیست و ششمین سالگرد تأسیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیر المومنین (ع) را در ابرکوه داریم که تا کنون به عنوان مؤسسه نمونه قرآنی ۱۲۰ حافظ کل قرآن پرورش داده است.
وی ضمن توصیه به والدین جهت ثبت نام فرزندان مستعد خود در حوزه های علمیه، افزود : آنها یادگاران صالح شما هستند، بخاطر دنیا و مشکلات زندگی از دین زده نشویم. امروز اسلام در جهان یار و یاور و مُبلّغ می خواهد. امروز امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سرباز می خواهد تا در برابر آسیب فضاهای حقیقی و مجازی در زمینه دین ستیزی دفاع و فعالیت کنند.
هزار سبد کالای 200 هزار تومانی جهت تأمین نیازمندان شهرستان
حسینی گفت : هفته گذشته از سوی کمیته امداد با تبلیغ رسانه صدا و سیما حرکت خوبی در امر نیکوکاری با پویش مردمی (نذر من) انجام گرفت، که هنوز هزار سبد کالا به ارزش هر سبد دویست هزار تومان لازم است تا در اختیار نیازمندان شهرستان قرار گیرد.
وی گفت : در حوزه نظام سلامت بحمدلله پزشک آدینه را همه هفته در مصلای نماز جمعه فعال کرده‌ایم که به صورت رایگان بیماران نمازگزاران را تست و معاینه می کند، برای کنترل فشار خون که سی درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال استان یزد به آن مبتلا هستند و منجر به سکته و مرگ می شود، بسیج ملی جهت اقدام  به پیشگیری صورت گرفته است.
انتهای پیام/ د
ارسال نظرات