خبرهای داغ:
استاد حوزه:

امام علی(ع) در همه سجایای اخلاقی در قله قرار دارند

استاد حوزه گفت: وجود مبارک امام علی(ع) برای همه بشریت نمونه یک انسان کامل است و هر جا بخواهیم در سجایای اخلاقی قله‌ای را معرفی کنیم ایشان در همه سجایای اخلاقی در قله قرار دارند و الگویی کامل برای بشریت به‌حساب می‌آیند.
کد خبر: ۹۱۴۲۵۳۰
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱

امام علی(ع) در همه سجایای اخلاقی در قله قرار دارندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسینی در جمع کارکنان و سربازان سپاه ناحیه همدان با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت علی(ع) به بیان ویژگی‌های ایشان پرداخت و اظهار داشت: امام علی(ع) اولین مردی بود که به پیامبر اسلام(ص) ایمان آورد و در همه برهه‌های حساس دوران زندگی پیامبر(ص) یار و مددکار و همراه ایشان بود.

وی افزود: در هر زمانی که کار مسلمانان و اسلام به مشکل می‌خورد، این وجود با برکت امام علی (ع) بود که گره از کار اسلام و مسلمین باز می‌کرد که از نمونه‌های بارز آن می‌توان به لیلة المبیت، جنگ احزاب و جنگ خیبر اشاره کرد که در همه دوران عظمت و عزت مسلمین نقش ایشان در آن بی‌بدیل بود.

این استاد حوزه گفت: وجود مبارک امام علی(ع) برای همه بشریت نمونه یک انسان کامل است و هر جا بخواهیم در سجایای اخلاقی قله‌ای را معرفی کنیم ایشان در همه سجایای اخلاقی در قله قرار دارند و الگویی کامل برای بشریت به‌حساب می‌آیند.

وی افزود: بعد از رحلت رسول اکرم(ص) با وجود آن همه وصیت‌ها و سفارشات پیامبر(ص) به جانشینی امام علی(ع) و علم مسلمین به اینکه حضرت علی (ع) لیاقت و شایستگی رهبری جامعه اسلامی بعد از پیامبر را بیش از همه افراد دیگر داراست متأسفانه به خاطر کوتاهی مسلمین و خیانت منافقین امام علی (ع) به حاشیه رانده شد و او را گوشه‌نشین کردند و همین عامل باعث انحراف جامعه اسلامی از مسیر اصلی خود شد.

حسینی ادامه داد: وقتی امام علی(ع) به حکومت رسید مجبور شد برای مبارزه با این انحرافات تمامی جنگ‌هایی که انجام داد با همین مسلمین منحرف از مسیر اسلام باشد، و در نهایت نیز به دست یکی از همین مسلمانان منحرف به شهادت رسید.

در ادامه برنامه مداح اهل بیت آقای صادق نظری به مرثیه خوانی و مداحی پیرامون شهادت امام علی(ع)  پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات