با حضور اقشار بسیج برگزار شد:

برگزاری همایش طرح جهاد همبستگی ملی

همایش طرح جهاد همبستگی ملی با حضور اقشار مختلف بسیج، ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنای مساجد، خادمان و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج در حسینه ثارالله این شهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۲۷۸۲
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
به گزارش سرویس مساجد و محلات خبرگزاری بسیج ، از یاسوج در ابتدای طرح جهاد همبستگی ملی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده در این همایش با تشریح تاریخچه نقش مساجد در اعتلای فرهنگ و مسائل دینی و مذهبی گفت:مساجد همواره به عنوان یکی از مهمترین مکان‌ها در تولید علم و اندیشه، ایجاد جریانات فکری و انقلابی و محلی برای تشکل‌های مردمی در جهت رفع دغدغه‌های عمومی بوده است به طوری که در زمان پیامبر (ص) نیز به عنوان یک مرکز جهت مداوای مجروحان جنگی و در دفاع مقدس نیز به عنوان پایگاه اعزام به جبهه و محلی برای جمع آوری کمک‌های مردمی بوده است.
سرگرد پاسدار اسفدیار مختاری افزود:مساجد و ائمه جماعات برای تربیت نسلی پویا و همطراز با معیار‌های انقلابی گری نقش مؤثری دارند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده ادامه داد: هدف از طرح جهاد همبستگی ملی، استفاده از ظرفیت بسیج و پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی برای تامین بخشی از نیازمندی‌های مردم در مناطق سیل زده کشور است که بیشتر با رویکرد ساخت و ساز منازل مسکونی و تامین اقلام ضروری با محوریت مساجد اجرایی خواهدشد.
وی گفت:در این طرح هر مسجد یک خانه در مناطق سیل زده خواهد ساخت که باتوجه به توان مالی ضعیف مردم منطقه امیدواریم بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها برای ساخت منازل مسکونی در مناطق سیل زده استفاده کنیم.
امام جمعه لنده نیز با اشاره به نقش مساجد در تربیت جامعه گفت: مسجد همواره به عنوان یکی از مهمترین پایگاه‌های دینی در جامعه محسوب می‌شود که لازم است همه مردم در جهت اعتلای طرح جهاد همبستگی مشارکت داشته باشند.
حجت الاسلام سیدهدایت محمودی اصل افزود: در دفاع مقدس، این مساجد بودند که بیشترین نقش را در کمک رسانی به جبهه‌های حق علیه باطل داشتند و امروز نیز این هموطنان ما هستند که نیازمند مشارکت آگاهانه همه ما هستند.
امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد: در این طرح همه باید مشارکت کنند چرا که در این گرمای طاقت فرسای خوزستان هموطنان ما نیازمند همیاری و همکاری تک تک ما هستند و امیدواریم در این زمینه نیز شاهد کمک‌های خوب مردمی باشیم تا هرچه سریعتر وضعیت در این مناطق ساماندهی شوند.
حجت الاسلام احمد سعیدی مسئول دفتر نمایندگی، ولی وفقیه در سپاه ناحیه لنده نیز با اشاره به نقش فراگیر بسیج گفت:امروز بسیج یک حرکت عمومی و در حال رشد و رو به جلو است که نیازمند حمایت همه جانبه است.
ارسال نظرات