امام‌جمعه اردکان:

ما بر سر مسائل ناموسی انقلاب مثل قدرت دفاعی و نظامی مذاکره نمی‌کنیم / مبارزه با اسرائیل تا نجات کامل فلسطین ادامه خواهد یافت

امام‌جمعه اردکان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا گفت: ما بر سر مسائل ناموسی انقلاب مثل قدرت دفاعی و نظامی مذاکره نمی‌کنیم.
کد خبر: ۹۱۴۴۱۰۳
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، با اشاره به‌روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان بر استفاده از این فرصت باقیمانده تأکید کرد و گفت: بدبخت واقعی کسی است که ماه مبارک رمضان بر او بگذرد، ولی آمرزیده و بخشیده نشود.
وی اظهار داشت: یکی از مصادیق جهاد باجان، روزه‌داری در گرما است که از بالاترین جهادهاست. انفاق ما درراه خدا و گذشتن از مال حرام نیز از مصادیق جهاد با مال است. ثواب انفاق در ماه رمضان و در شرایط سخت اقتصادی بیشتر است. انسان‌های زرنگ در این شرایط سخت با خداوند معامله می‌کنند.
امام‌جمعه اردکان با تشکر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: یکی از مصادیق جهاد با زبان، همین حضور در راهپیمایی و دفاع از مظلومان فلسطین است. امام راحل ما از ابتدای آغاز رسمی قیام خود شاه و آمریکا و اسرائیل را به‌عنوان هم‌پیمان می‌دید و از همان موقع خطر اسرائیل و رژیم صهیونیسم را متذکر می‌شد و مبارزه با اسرائیل را لازم می‌دانست.
وی افزود: با دقت در سخنان و مواضع امام (ره) در موضوع فلسطین درمی‌یابیم که اولاً ایشان مسئله یهود را از صهیونیست جدا می‌کرد. مبارزه امروز ما با صهیونیسم است. دوم اینکه فراخوان همه مسلمین برای اتحاد و وحدت یافتن در مبارزه با اسرائیل است. امروز متأسفانه می‌بینیم که دنیای اسلام در موضوع اسرائیل دچار تفرقه است و برخی از کشور‌های عربی منطقه حتی در میدان مبارزه با فلسطین قرار می‌گیرند.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: سوم اینکه امام در برهه‌ای از زمان صرف وجوهات شرعیه را برای مبارزه با اسرائیل و نابودی اسرائیل تجویز کردند. این اقدام می‌رساند که این موضوع چقدر مهم است. چهارم اینکه نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس موجب شد که ملت‌های مسلمان این روز را به‌عنوان روز دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم گرامی می‌دارند.
وی تصریح کرد: پنجمین نکته‌ای که در مواضع امام راحل به‌صورت مکرر می‌بینیم این بوده است که اسرائیل یک غده سرطانی است و باید نابود بشود و از صفحه روزگار محو بشود. اینکه امروز صحبت از معامله قرن می‌شود درست برخلاف این سیاست است. به فضل الهی مبارزه با اسرائیل در امت اسلام زنده بوده و زنده خواهد بود و معامله قرن به نتیجه نمی‌رسد و مبارزه با اسرائیل تا نجات کامل فلسطین به حول و قوه الهی ادامه خواهد یافت.
خطیب نماز جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از نکات مهمی که مقام معظم رهبری در دیدار‌های خود در ماه مبارک رمضان تکرار کردند درباره مذاکره با آمریکا بود. ایشان مذاکره با آمریکا را در این شرایط سم دانستند و تأکید کردند که ما بر سر مسائل ناموسی انقلاب مثل قدرت دفاعی و نظامی مذاکره نمی‌کنیم. مذاکره، تاکتیک آمریکا برای فشار به ایران است و ما فریب این تاکتیک آن‌ها را نخورده و نمی‌خوریم.
وی افزود: آنچه امروز باعث عزت و عظمت ملت ایران در دنیا شده است استقامت ما بوده است. در طول این چهل سال ملت ما در برابر فشار‌های مختلف استقامت و ایستادگی کرد. میدان مبارزه الآن به میدان اقتصاد رفته است. فشار اقتصادی بسیار سخت است و بعضی‌ها را از پای درمی‌آورد لذا دشمن هم ازنظر روانی و هم ازنظر تحریم‌ها فشار بسیار زیادی بر ملت ایران وارد کرده است تا ملت ما را خم کند و به‌زانو دربیاورد، اما به تعبیر مقام معظم رهبری دشمن نفس‌های آخر خود را می‌کشد و ملت ما درراه مبارزه با استکبار و حفظ استقلال و عزت خود تا جان دارد در مقابل آمریکا و استکبار خواهد ایستاد.
حجت‌الاسلام شاکر ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد گفت: به تعبیر علامه امینی، امام خمینی (ره) ذخیره‌ای برای مذهب شیعه است که خداوند متعال این ذخیره را در این عصر به مذهب شیعه هدیه داد. عزت و عظمتی که امروز اسلام در دنیا دارد مدیون قیام امام راحل عظیم‌الشأن است و باید قدرشناس باشیم. امروز عزت، امنیت و عظمت ما مدیون امام راحل است.
وی با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون اظهار داشت: خطر فشارخون جدی است و فشارخون بالا ازجمله مهم‌ترین عوامل مرگ‌ومیر در ایران و جهان است. پنجاه‌درصد از مرگ‌ومیر‌ها در کشور ما ناشی از سکته‌های مغزی و قلبی است که یک علت اساسی آن فشارخون بالاست. چهل درصد مبتلایان به فشارخون بالا اصلاً از بیماری خود خبر ندارند. کم‌تحرکی، استرس‌های فردی و اجتماعی، آلودگی هوا، غذا‌های پرچرب و پر شیرین و فست فود‌ها دست‌به‌دست هم می‌دهند و فشارخون بالا ایجاد می‌شود و باعث می‌شود که ما آسیب‌های جبران‌ناپذیری از این را ببینیم.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات