مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات عنوان کرد

عید سعید فطر؛ بهترین فرصت برای کمک به سیل زدگان/جمع آوری کمک های مردمی در سامانه عمران اجتماعی با محوریت مسجد

حجت الاسلام رضایی گفت: در روز عید سعید فطر، در کنار صندوق های جمع آوری فطریه، صندوق های جمع آوری کمک های مردم همیشه در صحنه کشورمان برای بازسازی مناطق سیل زده و با نام طرح جهاد همبستگی ملی قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۴۴۹۰۴
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام احسان رضایی، مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات با اشاره به طرح جهاد همبستگی ملی و طرح های بسیج برای کمک به سیل زدگان کشور گفت: پیش‌بینی می‌شود در قالب طرح «جهاد همبستگی ملی» و با کمک های مردم عزیز کشورمان، 20 هزار منزل مسکونی سیل‌زدگان توسط مساجد کشور بازسازی و احداث شود.

وی ادامه داد: این طرح به پیشنهاد سازمان بسیج مستضعفین در کشور در حال اجراست که دارای دو بخش است، در بخش اول کمک‌های نقدی برای ساخت منازل در مساجد جمع آوری می شود و تأمین اقلام موردنیاز منازل در دستور کار است و در بخش دوم بازسازی مناطق سیل زده توسط گروه های جهادی در استان هایی که به صورت معین استان های سیل زده مشخص شده اند ، مورد توجه است.

طرح «هر مسجد یک‌خانه» در محوریت امر
حجت الاسلام رضایی افزود: در بخش ساخت خانه، تصمیم بر آن است تا در قالب طرح «هر مسجد یک‌خانه» در محوریت امر ، مساجد به‌عنوان پایگاه‌های اجتماعی کشور، محور اصلی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی باشند و بناست این طرح با هماهنگی مجموعه دولت در کنار فعالیت‌های آنان عملیاتی شود و لازم به ذکر است ساخت این منازل با هماهنگی بنیاد مسکن عملیاتی می‌شود و هم‌اکنون تمرکز اصلی در این طرح بر روی جمع‌آوری کمک‌های مردمی است و تلاش بر این است تا مساجد پای‌کار بیایند تا منابع را جمع‌آوری کنند.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات در خصوص طرح «جهاد همبستگی ملی» توضیحات بیشتری داد و گفت: در این طرح بناست ۲۰ هزار منزل مسکونی آسیب‌دیده از مجموعه منازل این مناطق انتخاب و هدف‌گذاری شود که در قالب سامانه عمران اجتماعی قابل دسترسی برای کمک های آحاد مردم می باشد تا در کنار منابعی که دولت به‌صورت وام در اختیار قرار می‌دهد، امر بازسازی آنان انجام شود.

تلاش مساجد برای عملیاتی نمودن طرح جهاد همبستگی ملی

وی اضافه کرد: هر مسجد می بایست با ثبت‌نام در سامانه طراحی‌شده این طرح، منزلی را انتخاب نماید و با تأمین منابع لازم، بازسازی و ساخت آن را عملیاتی کند و  هر مسجد می تواند با توجه به منابع جذب شده، اقدام به ثبت کمک برای بیشتر از یک مسجد داشته باشد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه در این طرح بنا نیست تنها مساجد برخوردار فعال باشند، بلکه در قالب این طرح اگر مسجدی به‌تنهایی قابلیت تأمین منابع لازم برای ساخت یک‌خانه را نداشته باشد می‌تواند با مشارکت با دیگر مساجد این کار را عملیاتی کند، تاکید کرد: البته مساجدی نیز در سطح کشور وجود دارد که به دلیل برخورداری بالا، قابلیت احداث چندین باب خانه را دارا هستند.

مسئول سازمان مساجد و محلات خاطر نشان کرد: در یک ماه گذشته با مسئولان ذی‌ربط و مسئول در مساجد مانند سازمان اوقاف، کانون‌های فرهنگی هنری، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و ... نشستی برگزار شد تا هماهنگی‌های لازم در خصوص اجرای این طرح صورت گیرد تا همه باهم یک‌صدا به‌خصوص در ایام معنوی ماه رمضان برای اجرای این طرح تلاش کنیم تا منابع لازم جمع‌آوری شود.

ماه رمضان و عید فطر، بهترین فرصت برای کمک به سیل زدگان
وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، به خصوص عید سعید فطر، بهترین فرصت برای کمک به هم وطنان سیل زده است، گفت: به همین جهت، در روز عید سعید فطر، در کنار صندوق های جمع آوری فطریه، صندوق های جمع آوری کمک های مردم همیشه در صحنه کشورمان برای بازسازی مناطق سیل زده و با نام طرح جهاد همبستگی ملی قرار دارد.

حجت الاسلام رضایی در ادامه افزود: مردم عزیز برای مشارکت در این طرح می‌توانند با مراجعه به مساجد به‌صورت حضوری کمک‌های خود را ارائه کنند و یا کمک‌ها را به‌حساب اعلام شده مساجد یا پایگاه مقاومت واریز کنند تا برای ساخت خانه جمع‌بندی شود و یا می‌توانند کمک‌های خود را برای مشارکت در این طرح به شماره‌حساب ۵۱۵۱۸۱۸۰۸۶۰۱۱ نزد بانک سپه به نام حوادث غیرمترقبه سازمان بسیج یا استفاده از کد دستوری #11*880* واریز نمایند؛ همچنین مساجد و دیگر افراد حقیقی و حقوقی که قصد کمک به بازسازی مناطق سیل زده را دارند می توانند از طریق سامانه عمران اجتماعی به آدرس omranejtemaei.ir ، اقدام به انتخاب منزل و منطقه آسیب دیده نمایند.

وی در ادامه تصریح کرد: پیشنهادشده است فیش‌های واریزشده مسجد به‌عنوان سند افتخار در مساجد نصب شود تا شفافیت نیز داشته باشد، طرح «هر مسجد یک‌خانه» به استان‌ها و شهرستان‌ها ارسال شده است و از ائمه جماعت نیز درخواست شده است تا در این طرح مشارکت کنند و بناست تمرکز جدی در ماه رمضان برای تأمین مالی این طرح صورت گیرد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به تعداد مساجد فعال کشور و ظرفیت‌های موجود این بخش، حدود ۲۰ هزار منزل مسکونی سیل‌زدگان در طرح «هر مسجد یک‌خانه» ساخته شود.

حجت الاسلام رضایی اضافه کرد:بسیج در دامن مسجد متولد شد و مسجد نیز موجب شد تا بسیج در برهه‌های سخت، حامی انقلاب باشد و با دفاع از نظام اسلامی، انقلاب سرپا بماند.

‎وی در ادامه افزود: پس از آن برهه‌ها، رسالت بسیج ادامه یافت و در قالب ساخت و سازهای جهادی به کار خود ادامه داد.

‎مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات کشور همچنین تصریح‌کرد: بسیج رابطه با مسجد را افتخاری برای خود می‌داند.

‎حجت‌الاسلام رضایی ادامه داد: اگر بسیج از مسجد دور شود حیات بسیجی و روحیه آن در خطر می‌افتد.

‎وی همچنین اضافه‌کرد: مسجد محل تلاقی عناصر مختلف مردم و بهترین مکان برای خدمت‌رسانی به مستضعفین است.

‎مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات کشور اظهارداشت: طرح‌های مختلف در بسیج شکل گرفته که تمامی آن‌ها مسجدمحور است و مسجد به‌عنوان عنصر اصلی در آنها نقش‌آفرینی می‌کند.

حجت الاسلام رضایی تاکید کرد: رهبري در بيانيه گام دوم انقلاب با اهميت بخشي به موضوع مديريت جهادي مديران، آن را عاملي در جهت رشد اقتصادي و مقابله با تحريم ها دانست، اظهار داشت: رشد و پيشرفت همه جانبه به ويژه در حوزه اقتصاد با حركت جهادي مديران ارشد و مياني محقق مي شود.


وي با اشاره به اينكه تحريم هاي ظالمانه وضعيت كشور را در شرايط فعلي دچار جنگ اقتصادي كرده است، افزود: در چنين شرايطي وظيفه مديران و مسوولان تلاش جهادي است و انتظار مردم از مسوولان انجام وظايف خود در سطح دستگاه هاي دولتي به بهترين شكل ممكن با روحيه بسيجي و جهادي است.

مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات با بيان اينكه در واقع اقتصاد مقاومتي به معني تشخيص حوزه‌هاي فشار و تلاش براي كنترل و بي‌اثر كردن آن و تبديل چنين فشارهايي به فرصت است، بيان كرد: همانطور كه رهبر معظم انقلاب فرموده اند ' ما هرجا يك مديريت انقلابيِ فعالِ پُرتحرّك داشتيم، كار پيش رفته است؛ هرجا مديريت هاي ضعيف، بي‌حال، نااميد،غيرانقلابي و بي‌تحرّك داشتيم؛ كارها يا متوقّف مانده است يا انحراف پيدا كرده است' ؛ در واقع توجه ويژه ايشان به ضرورت تقويت روحيه جهادي در مديران بوده است.


وي ادامه داد: برون رفت و پيروزي در شرايط فعلي جنگ اقتصادي در سايه حمايت از توليد داخلي امكان پذير بوده و مديريت جهادي و اعتقاد به اصل «ما مي توانيم» عامل عزت و پيشرفت ايران در همه‌ عرصه‌ها به ويژه در عرصه توليد و صنعت است.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: با رونق گرفتن عرصه توليد، اشتغال پايدار ايجاد شده و اين امر به بهره گيري حداكثري از نيروي انساني منجر مي شود.
وي اضافه كرد: در شرايط تحريمي استفاده از بنگاه هاي كوچك و متوسط صنعتي مي تواند راهكاري در جهت برون رفت از مشكلات ناشي از تحريم ها و فشارهاي اقتصادي را فراهم كند.
این مقام مسئول ادامه داد: موتور متحرك اقتصاد بسياري از كشور‌ها شركت‌هاي كوچك و متوسط بوده و محور قرار دادن بنگاه‌هاي كوچك و متوسط يكي از راهكارهايي است كه مي‌تواند كشور را از فشار‌ها و تحريم‌ها نجات دهد.
حجت الاسلام رضایی در پایان بيان كرد: اين بخش از صنعت با برخورداري از انعطاف، مي‌تواند بهترين گزينه براي تداوم مناسبات اقتصادي و فرصت ويژه‌ براي عبور از تحريم‌ها باشد كه لازمه رونق اين صنايع نيز حركت جهادگونه مسوولان را مي طلبد.

ارسال نظرات