خبرهای داغ:
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه:

بنای انقلاب و فرهنگ شهادت در 15 خرداد نهاده شده است

عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با اشاره به نقش قیام 15 خرداد 1342 در روند شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: بنای نظام اسلامی و انقلاب و نیز فرهنگ شهادت در این روز بزرگ نهاده شده است.
کد خبر: ۹۱۴۵۵۵۹
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی  در خطبه های نماز عید فطر مراغه افزود: در 15 خرداد سال 42 دز زمان غربت اسلام، شهدای گرانقدر سینه های خود را در برابر رژیم ستمشاهی سپر کردند.

وی ادامه داد: حرکت و قیام ملت بزرگ ایارن در 15 خرداد سرآغازی بر شکل گیری و ژیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 57 شد.

حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: اگر امروز ملت ایران با عزت و کرامت زندگی می کنند، همه به برکت وجود نظام اسلامی و خون شهدایی است که در راه تحقق آن جان خود را نثار انقلاب اسلامی کردند.

وی با اشاره به سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بیان کرد: تاسیس و بنا نهاده شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط امام خمینی (ره) به واسطه تقوا و اخلاص ایشان در راه احیای ارزش های اسلامی و انقلابی بود.

حجت الاسلام پورمحمدی اظهارداشت: به برکت انقلاب اسلامی و تفکر امام راحل، شیعه در بسیاری از مناطق دنیا با نام امام خمینی (ره) معرفی و شناسانده شده است.

وی با اشاره به عید سعید فطر به عنوان یکی از اعیاد بزرگ امت اسلامی گفت: این عید و روز بزرگ شباهت های بسیاری به روز قیامت دارد.

حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: همچنین که در روز عید فطر برای اقامه نماز از منازل خود خارج شده و در مصلی ها وقوف می کنیم، در روز قیامت نیز در محضر الهی آماده حسابرسی به اعمال خود خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بزرگترین وعده الهی در عید فطر آمرزش روزه داران است اضافه کرد: احقاق حق الناس، به جای آوردن واجبات و توبه به درگاه الهی زمینه ساز مغفرت پروردگار خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها