مدیرکل کمیته امداد استان زنجان خبر داد؛

رشد 340درصدی جمع آوری کمک های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:خیران ونیکوکاران زنجانی در دوماهه سال جاری بیش از 2میلیارد و400میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری به نیازمندان ومحرومان کمک کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 340درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۱۴۶۱۱۵
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ هدایت صفری با اشاره به بسترسازی ایجاد مرکز نیکوکاری گفت: هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری با رویکرد مسجد محوری بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جامعه برای کمک به نیازمندان و واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری کمیته امداد به این مراکز بوده و زمینه‌ای برای پیوند دادن نیاز نیازمندان با توانمندی‌های خیران است.

وی با اشاره به بارشهای ابتدای سال 98 ودرگیر شدن تعدادی استانها با حادثه سیل افزود :در بحران سیل استانهای کشور، مراکز نیکوکاری وظایف ومسئولیت خود را به خوبی انجام دادند  وبا جمع آوری کمک های مردمی وارسال آن به مناطق سیل زده  به یاری هموطنان آسیب دیده  شتافتند.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر 39مرکز نیکوکاری  در سطح استان ایجاد شده است  وبرنامه ریزی شده تعداد این مراکز تاپایان سال 98به 110مرکز افزایش  یابد .

وی هدف کمیته امداد از ایجاد مراکز نیکوکاری را زمینه سازی  آسان تر برای مشارکت  خیران ونیکوکاران  در کمک به نیازمندان ،رفع فقر ومحرومیت دانست وگفت:با ترویج انفاق ،احسان ونوعدوستی از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری شده  وسرمایه های اجتماعی در جامعه افزایش می یابد.

صفری تصریح کرد:تعدادی از مراکز نیکوکاری  در ماه مبارک رمضان افتتاح شده وکمک های جمع اوری شده این مراکز پس از ثبت وضبط در ماههای آتی اطلاع رسانی می شود بنابراین کمک های جمع آوری شده در مراکز نیکوکاری فعال استان طی دوماهه اول سال جاری با رشد 340درصدی 2میلیاردو 400میلیون تومان می باشد که بامحوریت مساجد و هیات امنا ونظارت کمیته امداد به نیازمندان همان محل وآسیب دیدگان از سیل هرینه شده است.

 

ارسال نظرات