رسانهها باید کارگاه امام شناسی باشند
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه بیانیه گام دوم چشماندازی است برای نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: رساندن این بیانیه به سطح جامعه در سه سطح بر عهده رسانه میباشد.
وی رسانهها باید گفتمانسازی بیانیه را در دستور کار قرار دهند، خاطنشان کرد: برخی از بخشهای بیانیه گام دوم انقلاب جنبه عملیاتی است که رسانهها باید بتوانند فعالیتهایی که باید در ساختار دولت انجام پذیرد، مطالبه گردد.
این مقام مسئول، به سکانداری عرصه مدیریتی ویژه جوانان اشاره داشت و بیان کرد: برای عملیاتی شدن این مهم مجلس باید قوانین را اصلاح نماید و مطالبه این مهم برعهده رسانهها میباشد.
گنجی، تصریح کرد: رسانه ها برای معرفی بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی عمل نکردهاند و این مورد باید بیشتر پرداخته شود تا عموم مردم از این بیانیه اطلاع کامل پیدا کنند.
وی افزود: در بیاینه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به طور مستقیم برای رسانهها رسالتی را قائل شدهاند که این رسالت شکستن حلقه محاصره رسانهای دشمن است.
مدیر مسئول روزنامه جوان، خاطرنشان کرد: جنگ روانی به صورت پیچیده از طریق غرب در حال انجام است و نوعی ایران هراسی و شیعه هراسی در جهان به وجود آوردهاند که وظیفه رسانههاست که وارد میدان شوند و با دشمن در این میدان نبرد مقابله کنند.
گنجی با اشاره به پیوند گام اول و گام دوم انقلاب عنوان کرد: امام خمینی ره شرایط را برای حرکت روان نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم آورده اند.
وی با بیان اینکه، نسل جوان بسیاری از مشکلات گذشته را ندارند و مسیر برای ادامه راه انقلاب مهیاتر شده است، اظهار کرد: تجربیات گام اول و شناخت امام (ره) باید از طریق رسانهها به نسل جوان معرفی گردد چرا که جوانان انقلاب، دوران دفاع مقدس و امام خمینی (ره) را درک نکردهاند.
این مقام مسدئول با تاکید بر اینکه جوانان باید ازلحاظ بصیرت، بینش و اندیشه همچون دوران انقلاب باشند، افزود: رسانهها باید کارگاه امام شناسی برای نسل جوان باشد و نشان دهد که انقلاب اسلامی چه ظرفیتهای عظیمی دارد و در جهت پیشرفت باید از این پتانسیلها استفاده شود و نگاه به بیرون از بین رود.