معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ری:

امنیت جامعه اولویت و خط قرمز فرمانداری شهرستان ری است و در این زمینه با کسی تعارف نداریم

خبرگزاری بسیج: معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ویژه شهرستان ری در دیدار اعضای شورای اندیشه ورز بسیج رسانه شهرستان ری، تامین امنیت شهرستان را اولویت نخست خود دانست.
کد خبر: ۹۱۴۶۹۸۲
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱

سجاد برنجی با اشاره به اهمیت و نقش رسانه در ایجاد امنیت اجتماعی، اخلاقی و سیاسی جامعه، اظهار داشت: اصحاب فکر و قلم و اندیشه نقش مهمی در تحول جامعه دارند؛ هرچه فضای رسانه اخلاق محور باشد جامعه نیز به همان میزان شاهد تعالی و پیشرفت خواهد بود، این یک سنت الهی است و در سنت الهی تغییر نیست.

 وی با بیان اینکه هر معلولی یک علت دارد؛ ادامه داد: در هر جامعه ای که دچار تغییر و تحول شود یک پدیده ای رخ داده که علت آن اصحاب رسانه و فکر و قلم و اندیشه هستند، خداوند نیز درقرآن کریم به قلم و به آنچه که می نویسد قسم می خورد به همین دلیل قلم مقدس است چرا که می تواند یک جامعه را سعادتمند یا نابود کند. برنجی با اشاره به اهمیت و حساسیت اخبار منتشره ، تصریح کرد: زبان سبک است اما آثار سنگینی به دنبال دارد؛ رسانه ها نیز می توانند یک انسان را آبرومند یا بی آبرو کنند یا کرامت یک انسان را حفظ و یا له کنند، اما باید به این نکته توجه داشته باشند که همانگونه که کشتن یک نفس کشتن جامعه و انسانیت است، ریختن آبروی یک انسان نیز مانند ریختن آبروی یک جامعه است لذا نباید با انتشاراخبار کذب و غیر موثق با آبروی یک فرد بازی کرد چرا که بر اساس سنت و آئین اسلام آبروی مومن مثل حرمت کعبه است و بی آبرو کردن یک انسان مثل این است که به کعبه بی حرمتی شده باشد.

وی با اشاره به دغدغه و نگرانی های خبرنگاران نسبت به برخی بی اخلاقی ها و انتشار اخبار بدون پایه و اساس بر مبنای شایعات، شنیده ها و گفته ها، بر ضرورت برخورد با هنجار شکنان تاکید کرد و گفت: من با رسانه و فضای مجازی بیگانه نیستم و فضای مجازی را یک ابزار برای پیشرفت و توسعه کشور می دانم اما در عین حال به طور دائم آن را رصد می کنم چرا که آسیب های اجتماعی در این فضا بیداد می کند و رسانه های معاند و دشمنان از این فضا در راستای نا امن کردن فضای کشور بهره می گیرند. برنجی تاکید کرد: امنیت جامعه اولویت و خط قرمز فرمانداری شهرستان ری است و در این زمینه با کسی تعارف نداریم.   

 

ارسال نظرات