دیدار مدیر کل میراث فرهنگی کرمان با سردار ابوحمزه

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این دیدار از آمادگی سپاه برای همکاری در حفاظت از آثار تاریخی و محوطه‌های باستانی استان کرمان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۷۱۹۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛سردار غلامعلی ابوحمزه در دیدار مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری کاهش وابستگی به درامد‌های نفتی است، اظهار کرد: بدون شک صنعت گردشگری می‌تواند در راستای تحقق این مهم گام‌های موثری بردارد.
وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری در کنار مزایای اقتصادی زمینه تبادلات فرهنگی و آشنایی
ملت‌ها با فرهنگ اسلامی- ایرانی این سرزمین را فراهم می‌کند، افزود: خوشبختانه استان کرمان با داشتن
۷ هزار اثر تاریخی و ۷ اثر ثبت جهانی یکی از استان‌های مهم کشور در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی و گردشگری کشور محسوب می‌شود.
سردار ابوحمزه با تاکید برآمادگی سپاه در جهت حفاظت از آثار تاریخی و محوطه‌های باستانی استان کرمان، گفت: در صورت اعلام اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان می‌توان سطح همکاری‌ها را در حوزه‌های مورد نیاز افزایش داد.
وی با بیان اینکه باید نشاط اجتماعی با حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب در جامعه گسترش یابد، افزود: از دستگاه‌های فرهنگی انتظار می‌رود با افزایش سطح نظارت‌ها در این راستا گام بردارند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خواهان نظارت بیشتر میراث فرهنگی بر نحوه برگزاری تور‌های گردشگری شد و تصریح کرد: امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها زمینه رشد و توسعه صنعت گردشگری استان کرمان فراهم آید.
در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به نقش مهم سپاه در تامین امنیت گردشگران این استان، گفت: خوشبختانه وجود امنیت پایدار سبب افزایش تعداد گردشگران داخلی و خارجی طی سال‌های اخیر در استان کرمان شده است.
"غلامرضا فرخی" با تاکید براینکه در حال حاضر استان کرمان به مقصد اصلی گردشگران تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: وجود ۷ هزار اثر تاریخی شناخته شده، ۷۰۰ اثر ثبت ملی و ۷ اثر ثبت جهانی در استان کرمان جایگاه ویژه‌ای به این خطه در صنعت گردشگری کشور داده است.
ارسال نظرات