خبرهای داغ:
فرماندار ماکو تاکید کرد

لزوم اهتمام برای تقویت روابط همه‌جانبه بین ایران و ترکیه

فرماندار ماکو گفت: روابط ایران و ترکیه، در تمامی سطوح از اهمیت ویژه‌ای برای دو طرف برخوردار است.
کد خبر: ۹۱۴۷۵۰۵
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ماکو، حسین عباسی در هشتاد و نهمین جلسه کمیته فرعی و امنیتی ایران و ترکیه که با هدف بررسی و تسهیل مسائل مرزی ترتیب یافت با اشاره به همکاری‌های مسئولان ارشد دو کشور ایران و ترکیه در زمینه‌های مختلف، اظهار کرد: همراهی، همدلی و تلاش فرمانداران و والیان شهرهای همجوار به‌عنوان مسئولان سیاسی مناطق دو کشور در جهت تسهیل در ترددات و مبادلات مرزی و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر و گروه‌های تروریستی بسیار نتیجه بخش بوده است.

حسن محمدزاده فرماندار چالدران نیز در این جلسه، گفت: این ملاقات‌های دوستانه و صمیمی در گسترش روابط برادرانه و همچنین افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت هر دو کشور موثر خواهد بود.

سلیمان البان والی آغری و رییس هیات ترکیه نیز در این جلسه با تقدیر از نیروهای مرزبانی دو کشور بر لزوم تداوم همکاری‌های سیاسی و اقتصادی به منظور حفظ امنیت پایدار در مرزهای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، تاکید کرد.

والی آغری و رئیس هیئت ترکیه ابراز امیدواری کرد تا نتایج هشتاد و نهمین جلسه کمیته فرعی و امنیتی دو کشور نیز همچون گذشته مایه آسایش و آرامش هر چه بهتر هموطنان‌مان و کاهش فعالیت‌های تروریستی در مرزهای دو کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری بسیج از ماکو، در پایان این جلسه هر دو طرف در خصوص گسترش همکاری دوجانبه و تسهیل روابط تجاری و اقتصادی، مبارزه با عناصر تروریستی و قاچاق مواد مخدر و کالا و همچنین کاستن برخی نارسایی‌ها در ارائه خدمات متقابل توافق کردند.

همچنین در این جلسه تفاهم‌نامه‌ای به امضاء فرماندار ماکو به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران و والی آغری به نمایندگی از کشور ترکیه رسید.

گفتنی است، جلسه کمیته فرعی و امنیتی، هر سه ماه یک بار در خاک جمهوری اسلامی ایران و ترکیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات