امام جمعه هرات عنوان کرد:

در جنگ اراده‌ها تفکر مقاومت تنها راه پیروزی است / دشمن در تلاش است سلاح مقاومت را از مردم بگیرد

امام جمعه هرات تسلیم نشدن در مقابل دشمنان و پیروی از تفکر مقاومت را راه پیروزی دانست و گفت: دشمن به دنبال گرفتن سلاح مقاومت از مردم است.
کد خبر: ۹۱۴۷۶۰۰
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم؛ نماز جمعه این هفته هرات به امامت حجت الاسلام والمسلمین جعفری اقامه شد.
امام جمعه هرات در ابتدای خطبه‌های اول این هفته نماز مومنان را به رعایت تقوا سفارش کرد.
حجت الاسلام والمسلمین جعفری در ادامه با اشاره به حدیثی از امام علی علیه السلام به اهمیت رعایت تقوای الهی اشاره کرد و گفت:: بهترین توشه اخرت تقواست و انچه که در اخرت به درد ما خواهد خورد تقوا و پرهیزکاری و رعایت حدود الهی است.
وی در ادامه با تاکید بر انجام و اهمیت دادن به وظایفی که خداوند به عهده انسان محول کرده است نظیر اقامه نماز‌ها خاطر نشان کرد: نباید در انجام وظایف خود در قبال خداوند کوتاهی کرد.
اشاره به مناسبت‌های هفته از دیگر مباحثی بود که حجه الاسلام جعفری در خطبه‌های اول بدان اشاره کرد.
امام جمعه هرات در خطبه‌های دوم نماز جمعه هرات با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام رحمه الله علیه گفت:: امروز مقاومت به یک تفکر و راهبرد مهم و موثری در پیروزی تبدیل شده است، چرا که با این تفکر نمی‌توان با دشمن مذاکره و سازش کرد و هر قدمی که به سوی دشمن برداریم روحیه زیاده خواهی دشمن بیشتر خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه تسلیم شدن در هیچ جا کارساز نیست مقاومت را رمز پیروزی دانست و خاطر نشان کرد: دشمن در صدد است تا سلاح مقاومت را از دست مردم بگیرد و در دل مردم به خاطر این مقاومت تردید ایجاد کند و مقاومت را مترادف با جنگ قلمداد می‌کند.
عده‌ای در کشور به ویژه شیفتگان به غرب مخالف مقاومت هستند و همیشه رو در روی دشمن ایستادن را محال میدانند، گروه دوم افرادی هستند که از دشمن و ایستادگی ترس دارند، گروه سوم هم منافعشان ایجاب میکند تا در خصوص مقاومت واکنش نشان دهند و میل به مذاکره با دشمن داشته باشند.
امام جمعه هرات به ادله‌های عقلی و منطقی مقاومت اشاره کرد و افزود: مقاومت بهترین گزینه در مقابل دشمنان است.
وی در ادامه مقاومت را واکنش ملت‌ها در مقابل زور گویی مستکبران دانست و گفت: نتیجه سازش افزایش خوی وحشی گری دشمنان است.
امام جمعه هرات در ادامه افزود: در جنگ اراده‌ها تفکر مقاومت تنها راه پیروزی است.
وی در ادامه با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و دیدار با رهبری به فرمایشات ان حضرت اشاره کرد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات