امام جمعه رشت:

رهبر معظم انقلاب قاطعانه در برابر تمام قدرت‌های پوشالی جهان ایستادند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: امروز عامل اقتدار جمهوری اسلامی ایران تنها موشک نیست بلکه عامل اصلی این اقتدار، نیروی انسانی و مردم با ایمان این نظام هستند.
کد خبر: ۹۱۴۷۶۱۸
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) در رشت اظهار داشت: فرزند در زندگی خانوادگی نقش بسیار مؤثری دارد حتی در رفتار و کردار پدر و مادر، وجود فرزند بسیار تأثیرگذار است.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه فرزند موجب رفع اضطراب‌ها و بحران‌ها در زندگی خانوادگی می‌شود ابراز داشت: کسانی که از این نعمت الهی بی‌بهره هستند همواره در رنج هستند و اضطراب و بحران‌های روحی آنان را در زندگی آزار می‌دهد.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به زندگی حضرت زکریا (ع) و مستجاب شدن دعای این پیامبر در سن پیری افزود: حضرت زکریا (ع) همواره شاهد بود که در کنار عبادتگاه خواهرزاده همسرش، حضرت مریم مقدس (س)، سفره رنگین خوراکی آماده شده است.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت زکریا (ع) از مریم مقدس (س) پرسید که این سفره رنگین از کجا آمده است، آن حضرت جواب داد که این سفره از جانب خداوند تبارک و تعالی است و خداوند متعال هر کس را که بخواهد بدون حساب روزی می‌دهد.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با بیان اینکه خداوند در دل‌های شکسته بندگان حضور دارد تصریح کرد: حضرت زکریا (ع) نیز خداوند متعال را صدا زد و گفت که خدایا به من ذریه‌ای پاک عنایت کن که تو شنونده دعا‌های بندگان خود هستی.

وی اظهار داشت: حضرت زکریا (ع) در محراب عبادت بود که ملائکه الهی آمدند و گفتند که خداوند تو را بشارت می‌دهد به فرزندی به نام یحیی (ع) که دارای چهار ویژگی است و ویژگی‌های او هم این است که او تصدیق‌کننده کلام خدا و رهبر امت است و هوسران نیست و پیامبری از صالحان است.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه فرزندآوری در آغاز زندگی از فواید زیادی برخوردار است خاطرنشان کرد: هیچ کسی با داشتن بچه فقیر نمی‌شود و در قرآن نیز اشاره شده که کسانی که بچه‌دار می‌شوند روزی فرزند هم برای آن خانواده داده می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی گفت: حضرت زکریا (ع) به خداوند متعال در هنگام دعا گفت که خدایا من از بستگانم بعد از خود بیمناک هستم که بعد از من به آیین تو عمل نکنند، پس کمکم کن و در این مسیر جانشینی به من عنایت کن که وارث واقعی من باشد و در مسیر تو نیز حرکت کند.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه فرزند نقش بی‌بدیلی در آرامش روح و روان انسان دارد ابراز داشت: امام علی (ع) در رابطه با تقوای الهی و گفتمان انسان فرمودند که بدزبانی انسان را از مقام انسانی دور می‌کند، برادری را تباه می‌کند و میان برادران مسلمان نیز رشته نفاق را توسعه می‌دهد.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان با اشاره به ۲۶ خرداد سالروز شهادت سربازان دلیری همچون محمد بخارایی، امانی، صفار هرندی، نیک‌نژاد و مجاهدان مؤتلفه اسلامی گفت‌: ۵۴ سال قبل این جوانان پیشگام در نهضت موتلفه اسلامی بودند که در مسیر اسلام حرکت کردند.

وی به ۲۷ خرداد سالروز تشکیل جهاد کشاورزی که به فرمان امام راحل بود اشاره کرد و افزود: جهاد کشاورزی در طول این سال‌ها، خدمات فراوانی به مردم به ویژه در روستا‌ها داشته و امیدواریم که امروز هم همچنان خدمت‌رسان مردم باشند و در زمینه رونق تولید همچنان کار کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به ۳۰ خرداد سالروز شهادت زائران حرم رضوی طی انفجار بمب در حرم امام رضا (ع) گفت: این عمل توسط منافقان کوردل و ایادی آمریکا اتفاق افتاد که این حرکت منافقان نشان‌دهنده عمق قساوت و کوردلی این گروه فاسد بود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اظهارات برایان هوک نماینده آمریکا در امور ایران که طی مصاحبه‌ای گفته بود که موشک‌های ایران فتوشاپ است اعلام کرد: آمریکایی‌ها با این طرز تفکر که موشک‌های ایران را فتوشاپ می‌دانند باید بسیار بدبخت باشند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آمریکایی‌ها از بابت موشک‌های بالستیک ایران در دنیا تا حد زیادی حرص و جوش می‌خورند ابراز داشت: در مذاکرات برجام هم حتی قرار بود یک برجام موشکی وجود داشته باشد.

وی افزود: درست است که موشک نشان‌دهنده اقتدار و عامل بازدارندگی در یک کشور است، اما آنچه که مایه اقتدار و افتخار جمهوری اسلامی ایران بوده، موشک نیست بلکه عامل انسانی و مردم با ایمان است و این موضوع استخوان در گلوی دشمنان و خاری در چشمان آنان است.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان خاطرنشان کرد: در طی این سال‌ها دو نظریه پرداز غربی در مورد افول آمریکا سخن گفتند که جدیداً یکی از آنان گفت که افول موریانه‌ای آمریکا در حال طی شدن است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز در ۱۴ خرداد در کنار مرقد امام راحل به افول موریانه‌ای آمریکا اشاره کردند تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند که دلیل افول موریانه‌ای آمریکا این است که مردمشان به شخصی مانند ترامپ رأی دادند.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: یکی از روزنامه‌های غربی هم اشاره کرده بود که در طی دو سال اخیر ترامپ، ۱۱ هزار دروغ به مردم گفته است بنابراین این شخص از تعادل روحی و روانی برخوردار نیست و آمریکا در حقیقت بزرگترین بدهکار در میان کشور‌های جهان و غیرقابل اعتماد است.

وی با اشاره به به سفر نخست وزیر ژاپن که بعد از سال‌ها به ایران آمد افزود: بعد از آمدن این نخست‌وزیر به ایران، مردم فهمیدند که او عامل رساننده پیام آمریکا به ایران است و رهبر انقلاب در جواب به نخست وزیر ژاپن گفتند که ما نه تنها به ترامپ جوابی نمی‌دهیم بلکه او را شایسته مبادله پیام هم نمی‌دانیم.

نماینده، ولی فقیه در استان گیلان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب، امروز با همان قدرت قاطعانه خود در برابر تمام قدرت‌های پوشالی جهان ایستادند و جمهوری اسلامی ایران در طی ۵ یا ۶ سال اخیر در برجام با آمریکا مذاکره کرد، اما این آمریکایی‌ها بودند که زیر قول‌های خود زدند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه امروز مردم ما می‌دانند که آمریکا دشمن شماره یک ایران چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب است افزود: این آمریکایی‌ها بودند که سال‌ها پیش هواپیمای مسافربری ایران را با بیش از ۲۰۰ سرنشین کودک، زن و مرد زدند و بار‌ها بر علیه ایران نقشه کشیدند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه پیام‌رسانی آمریکایی‌ها از طریق نخست‌وزیر ژاپن در حقیقت نقشه جدیدی از سوی آمریکا بر علیه جمهوری اسلامی است خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها بار‌ها برای جمهوری اسلامی در طول سال‌های انقلاب نقشه کشیدند؛ آن‌ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان اظهار داشت: در روز‌های اخیر، مجلس مصوبه‌ای خوبی در رابطه با مسکن و شهرسازی داشت که دولت را مؤظف کردند که سالانه چندین هزار خانه برای کسانی که خانه ندارند بسازند که البته ضعف مسکن، امروز بحرانی جدی است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات