مدیرکل فضای مجازی بسیج جامعه زنان کشور:

اینستاگرام ارائه دهنده ی سبک زندگی است

خطیب زاده اظهار داشت: برگزاری عروسی های اشرافی در ادامه مسیری واقع می شوند که در شبکه های مجازی شکل گرفته است.
کد خبر: ۹۱۴۷۷۷۶
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی غوغای نوعروسان در اینستاگرام و ترویج اشرافی گری، با حضور سمیرا خطیب زاده (مدیرکل فضای مجازی بسیج جامعه زنان کشور) و پروانه مافی (رئیس فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه سمیرا خطیب زاده با اشاره به تاثیر اینستاگرام در ترویج عروسی های اشرافی، گفت: هر شبکه اجتماعی قبل از ورود به بازار در اتاق فکر، جامعه هدف خود را مشخص می کند و به تناسب اهداف به جذب کاربر روی می آورد.

وی افزود: بسیاری از طراحان اینستاگرام در حال حاضر اذعان دارند که این شبکه کاملا زنانه است و برای اهدافی زنانه طراحی شده است.

مدیرکل فضای مجازی بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به این که اینستاگرام ارائه دهنده ی سبک زندگی است، اظهار داشت: بسیاری از کاربران اینستاگرام در تلاش هستند تا به نوعی تصنعی خوشبختی خودشان را به سایر کاربران نشان دهند.

وی اضافه کرد: در بسیاری از مواقع زندگی واقعی کاربران اینستاگرامی بسیار متفاوت از چیزی است که آن ها را در فضای مجازی نشان می دهند.

سمیرا خطیب زاده ادامه داد: برگزاری عروسی های اشرافی در ادامه مسیری واقع می شوند که در شبکه های مجازی شکل گرفته است.

وی با اشاره به تحول شیوه های برگزاری عروسی های اشرافی در کشور، توضیح داد: امروزه شرکت های خدمات عروسی با ارائه گزینه های رسانه ای و تجمل گرایانه متعدد سوژه های خود را جذب می کنند، برای مثال برخی از شرکت ها مدعی می شوند که مراسم عروسی را به صورت زنده از اینستاگرام پخش کنند.

مدیرکل فضای مجازی بسیج جامعه زنان کشور افزود: در عروسی های اشرافی علاوه بر شیوه اجرا به تنوع و تعدد غذاها توجه ویژه ای می شود، به طوری که در برخی مواقع دسر یا شیرینی عروسی از کشور خارجی وارد ایران می شود.

وی با اشاره به این که سبک زندگی بر اساس یک اعتقاد و باور انتخاب می شود، عنوان کرد: ریشه فکری برگزاری عروسی های اشرافی از سال های قبل و در دوران کودکی در ذهن دختر یا پسر نهادینه شده است.

سمیرا خطیب زاده اضافه کرد: برخورد تجملاتی یک مادر در تربیت فرزند می تواند روحیه اشرافی گری را در کودک تقویت کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از مواقع مادر با توجه به لباس های گران قیمت و تجملاتی در تن فرزند خود سعی دارد تا کودک را به یک ویترین برای تبلیغ مبدل کند.

در ادامه برنامه گفت و گوی اجتماعی از شبکه رادیویی گفت و گو پروانه مافی با اشاره به این که نظارت از جمله وظایف مهم نمایندگان مجلس است، گفت: عمده نظارت های مربوط به حوزه فرهنگی کشور باید توسط کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی مجلس انجام شوند.

وی افزود: موضوع ازدواج جوانان یکی از مهم ترین مباحثی است که از بدو تاسیس فراکسیون خانواده مورد نظر و توجه بوده است.

رئیس فراکسیون خانواده مجلس در مصاحبه با رادیو گفت و گو با اشاره به طرح ازدواج آسان جوانان، توضیح داد: در سال ۱۳۸۴ طرح مناسب و نسبتا خوبی در حوزه ازدواج آسان به مجلس ارائه و مصوب شد.

وی اضافه کرد: بر اساس طرح ازدواج آسان جوانان قرار شد تا زوج های جوان به مدت سه سال در مسکن هایی با اجاره بهای بسیار ناچیز ساکن شوند.

پروانه مافی تصریح کرد: برخی از بندهای حاضر در طرح ازدواج آسان جوانان امروزه به مرحله اجرا رسیده اند، در حالی که برخی از بندها به دلیل پیچیدگی های متعدد هنوز اجرایی نشده اند.

وی با اشاره به این که قانون مسکن در طرح ازدواج آسان هنوز اجرایی نشده است، اظهار داشت: مسئولیت اجرایی در حوزه مسکن در این طرح بر عهده وزارت مسکن و راه و شهرسازی است.

رئیس فراکسیون خانواده مجلس افزود: متاسفانه وزارت مسکن و راه و شهرسازی فعالیت مطلوبی را در راستای اجرای قانون ازدواج آسان انجام نداده است.

وی با اشاره به این که مسکن بزرگترین معضل برای زوجین جوان است، عنوان کرد: وقتی دو جوان سرپناهی برای زندگی نداشته باشند، از گرایش به ازدواج سرباز می زنند.

ارسال نظرات