پیام تسلیت فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان به مناسبت سالگرد شهادت عثمان فرشته

سردار سرتیپ پاسدارمحمد حسین رجبی ، فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان به مناسبت سالگرد شهادت شهید عثمان فرشته پیام تسلیتی صادر کرد.
کد خبر: ۹۱۴۷۷۸۷
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار سرتیپ پاسدارمحمد حسین رجبی، فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان به مناسبت سالگرد شهادت شهید عثمان فرشته پیام تسلیتی صادر کرد.


متن پیام تسلیت سردار رجبی به شرح ذیل است:


بسم رب شهدا و صدیقین

شهدا دلاورانی هستند که حصار جهالت و گمراهی را دریدند و شعاع خورشید هدایت را به دورترین نقاط عالم رساندند (مقام معظم رهبری)

پل شهادت اصلی‌ترین وسیله رسیدن به معبود است که شهدای گرانقدر با عبور از این گذرگاه درخشان برای همیشه جاویدان باقی می‌مانند و عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران به جای گذاشته و ثبات و استمرار خط سرخ حسین (ع) را با خون خود تضمین نمودند و راه شجاعت را به ما آموختند.

اینجانب سالگرد شهادت عثمان فرشته آن پاسدار سرافراز میدان‌های جهاد و شهادت و مجاهد عرصه‌های نبرد را تسلیت عرض نموده و از خدای متعال برای آن عزیز سفر کرده علو درجات و محشور شدن با امام شهیدان را مسئلت داشته و برای بازماندگان آن شهید صبر و اجر وافر را خواستارم.


سرتیپ دوم پاسدارمحمد حسین رجبی

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان


براساس این گزارش، شهید عثمان فرشته در سال ۱۳۳۲ در روستای دله‌مرز سروآباد به دنیا آمد، به دلیل آنکه خانواده او از امکانات مالی مساعدی برخوردار نبود چند کلاس بیشتر درس نخواند و مجبور شد که در کنار پدر و برادر خودکار کند.

در سال ۱۳۵۱ به خدمت سربازی رفت و در باشگاه افسران قوچان مشغول انجام خدمت شد، در سال ۱۳۵۲ پدر بزرگوار خود را از دست داد و یک سال بعد خدمت را تمام کرد؛ سپس به اهواز رفت و در یک شرکت مشغول بکار شد.

در همان‌جا بود که به جمع حامیان انقلاب پیوست و در حد توان خود برای به ثمر رسیدن آن تلاش کرد، او از درآمد خود یک قبضه تفنگ برنو خرید و در کنار سایر هم‌رزمان کُرد با عمال رژیم منفور پهلوی جنگید.

آن‌ها با یاری یکدیگر، شهربانی رژیم شاه را در شهرستان مریوان محاصره کردند و به تصرف خود درآوردند در این حادثه شهید گران‌قدر عبدالله طرطوسی هم حضور داشت.

بعد از پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی به روستای دله‌مرز مراجعه کرد و مدتی را در آنجا ماند به خاطر ناامنی منطقه کردستان و حضور نیرو‌های ضدانقلاب در آن، به کرمانشاه رفت و به عضویت سپاه درآمد.

بالیاقت و کار آیی شایسته‌ای که از خود نشان داد طولی نکشید که از سوی سردار سرافراز سپاه اسلام شهید محمد بروجردی به سمت مسئول گروهان سپاه منصوب شد، سپس به پاوه رفت و فرماندهی عملیات آنجا را پذیرفت.

بعد از پاک‌سازی منطقه پاوه به سنندج آمد و در پی آن به سپاه مریوان پیوست، مدت دو ماه در روستا‌های تیژتیژ و شهر شویشه بود بعد به مریوان رفت و به فرماندهی سپاه آنجا منصوب شد.

در آن سمت بود که به پاک‌سازی روستا‌های مریوان از لوث نیرو‌های ضدانقلاب پرداخت و موفق شد با یاری هم‌رزمان غیور خود بسیاری از روستا‌ها را پاک‌سازی و تعداد زیادی از نیرو‌های ضدانقلاب را که در آن‌ها مقر داشتند به هلاکت برسانند.

به هر روستایی که می‌رفت ماهیت پلید گروهک‌ها را افشا می‌کرد و اهالی را برای پیوستن به پیشمرگان مبارز کُرد دعوت می‌کرد بطوریکه تعداد زیادی از آن‌ها دعوت شهید فرشته را پذیرفته و در جمع مجاهدان نور علیه ظلمت قرار می‌گرفتند.

بعد از آنکه روستا‌های مریوان پاک‌سازی شد از سوی فرمانده سازمان پیش‌مرگان مسلمان کُرد مأموریت یافت به منطقه کامیاران برود و به پاک‌سازی آنجا اقدام کند.

شهید فرشته زمانی گریوه کامیاران را که مرکز اصلی تجمع دمکرات بود آزاد ساخت و در همین راستا هم تعداد زیادی از آن‌ها را به هلاکت رسانید، تا اینکه در ۲۵ خرداد سال ۶۱ براثر انفجار توپ خودی به شهادت رسید.

از شهید فرشته یک فرزند دختر و یک فرزند پسر به یادگار مانده است، مزار مطهر شهید در روستای دله مرز قرار دارد.


** نحوه شهادت


در ۲۵ خردادماه سال ۶۱ گروهی از هم‌رزمان شهید فرشته که در پایین کوهی به نام تفین قرار داشتند از طریق بی‌سیم با شهید تماس می‌گیرند و موقعیت خطرناک خود را برای او گزارش می‌دهند.


شهید فرشته بعد از یک ساعت در همان محل حاضر می‌شود و در پشت توپ ۱۰۶ که بر روی جیپ مخصوص شهید قرار داشت، مستقر می‌شود.


اما بعد از یک‌بار شلیک کردن به‌طرف قله کوه که مقر نیرو‌های ضدانقلاب بود، توپ‌گیر می‌کند و دیگر عمل نمی‌کند.


در این هنگام شهید فرشته به پشت توپ می‌آید و موقعی که می‌خواهد نقص توپ را برطرف کند توپ عمل می‌کند و آتش عقبه آن شهید فرشته را دربرمی گیرد و پیکر مطهر او را تکه‌تکه می‌کند.

آری همان‌طور که شهید بار‌ها آرزو می‌کرد تکه‌تکه شد و جنازه او در درون کیسه‌ای قرار گرفت، روحش شاد و یادش گرامی.



انتهای پیام/7727
ارسال نظرات