فرماندار ری:

انعکاس اخبار درست راهگشای مدیران دستگاه ها و تصمیم گیران است/ مدیران هم باید با رسانه ها همکاری کنند

خبرگزاری بسیج: فرماندار ویژه شهرستان ری در نخستین دیدار خود با جمعی از اصحاب رسانه شهرستان، خبرنگاران را گوش شنوا و چشم بیدار جامعه عنوان کرد وگفت: انعکاس اخبار درست می تواند راهگشای مدیران دستگاه ها و تصمیم گیران باشد.
کد خبر: ۹۱۴۷۹۹۰
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱

احمد اسماعیلی راد افزود: خبرنگاران مانند دستگاه میزان الحراره ای هستند که وضعیت جامعه را روزانه نشان می دهند که اگر اطلاعات و اخبار را درست و به موقع منعکس کنند و به گوش مسئولان برسانند در تصمیم گیری درست مدیران تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. در غیر این صورت میران از این فضا محروم می شوند. وی ادامه داد: رسانه ها دربطن جامعه هستند و در جای جای شهر در ارتباط با مردم هستند که اگر اطلاعات درست منتشر کنند زمینه سوء استفاده از فضای منفی رسانه ای کم می شود و بر عکس اگر به موقع و اخبار صحیح را انتشار ندهند فضای منفی در جامعه رشد پیدا میکند  و باعث   سوء استفاده برخی خبرنگار نماها و کانال‌های مجازی بدون شناسنامه می‌شود.

وی بر ضرورت اطلاع رسانی اقدامات و عملکرد دولت در حوزه های مختلف عمرانی، بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی از سوی مدیران دستگاه های اجرایی به افکار عمومی و رسانه ها تاکید کرد و  اظهار داشت: انعکاس عملکرد دولت موجب آگاهی مردم از اقدامات دولت و ایجاد اعتماد بیشتر بین مردم و مسئولان می‌شود.

اسماعیلی راد با انتقاد از کم کاری در زمینه اطلاع رسانی اقدامات دولت در خصوص اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده به روستاهای فاقد دهیاری شهرستان ری اذعان کرد: اثرات  سرمایه گذاری‌های دولت در این شهرستان به طور شایسته برای مردم تشریح و تبیین نشده است. همچنین نرخ رشد اقتصادی کشور قبل از تحریم های ظالمانه دو رقمی شده بود اما این دستاورد دولت برای مردم اطلاع رسانی نشد که نشانه ضعف تیم رسانه ای دولت بوده است . وی خاطر نشان کرد: در جنگ اقتصادی امروز رسانه ها در صف مقدم این جبهه قرار دارند و برای کاهش اثرات مخرب تحریم های ظالمانه برای مایوس کردن روحیه مردم تلاش کنند.

  وی افزود: جلسه هم اندیشی فرمانداری با اصحاب رسانه برای تدوین چارچوب و نحوه عملکرد رسانه‌ها در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

  فرماندار جدید شهرستان ری در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با بحث جدایی ری از تهران    از انتشار اخبار غیر کارشناسی برای جمع کردن رای مردم انتقاد کرد وگفت: با کمک خبرنگاران و انجام تحقیقات و کارهای کارشناسی محاسن و معایب جدایی یا ماندن ری در کنار تهران بررسی شود و به یک نتیجه منطقی و علمی دست پیدا کنیم تا بعد ها موجب تضییع حقوق مردم نشود.

  

 

 

 

ارسال نظرات