مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خبرداد:

اجرای طرح نشاط معنوی در ۲۰ بقعه متبرکه هرمزگان

حجت الاسلام گرایلی از اجرای طرح تابستانی « نشاط معنوی » در سطح یقاع متبرکه استان هرمزگان خبرداد و گفت: این طرح با هدف جذب نوجوانان و جوانان به مباحث دینی در ۲۰ بقعه شاخص هرمزگان اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۴۸۱۷۴
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از  خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام « محمد طاهر گرایلی » در جمع خبرنگاران عنوان کرد: هر ساله همزمان با فرارسیدن فصل تابستان و تعطیلی ندارس، طرح نشاط معنوی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا خواهد شد.

 وی از آموزشی، اردویی و ورزشی به عنوان محورهای سه گانه طرح نشاط معنوی یاد کرد و افزود: طرح نشاط معنوی با همکاری بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل آموزش‌وپرورش و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اجرا می‌شود.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با اشاره به بهره گیری از ظرفیت مبلغان بومی و اعزامی از قم در اجرای طرح حضور نشاط معنوی، اظهار کرد: جذب نسل جوان و نوجوان به بقاع متبرکه و تربیت آنها در راستای کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه به ویژه مراکز افق، تعامل و مشارکت با نهاد‌های فرهنگی همسو، همپوشانی و وحدت رویه در انجام امور فرهنگی، ترویج معارف اسلامی و غنی سازی اوقات فراغت دانش از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

 وی با ذکر این نکته که کار ثبت نام دانش آموزان، تامین هزینه‌های اجرای طرح، برگزاری کلاس‌های ورزشی و هنری با دستگاه‌های همکار است، اضافه کرد: ادارات اوقاف و بقاع متبرکه با در اختیار قراردادن مکان مناسب در بقاع متبرکه، ظرفیت خیمه‌های معرفت و اجرای کلاس‌های فرهنگی ‏معارفی و همچنین پذیرایی در طرح مشارکت می‌کنند.

 گرایلی، مخاطبان این طرح را دختران و پسران دانش‌آموز از رده سنی ۷ تا ۱۸ سال اعلام کرد و گفت: علاقه مندان جهت ثبت نام و شرکت در این طرح می توانند از ۲۵ خرداد ماه تا۱۲ تیر به بقاع متبرکه مراجعه کنند.

 وی، زمان اجرای طرح را ۱۳ تیر ذکر کرد و افزود: طرح نشاط معنوی همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت شروع و تا ۲۹ مردادماه مصادف با عیدسعید غدیر ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات