رییس بسیج مهندسین کشاورزی خبر داد:

آغاز به کار هزار گروه جهادی در قالب رزمایش بسیج کشاورزی

جهان سوز گفت: همزمان با رزمایش ملی کشاورزی جهاد خدمت هزار گروه جهادی وارد کار می‌شوند و در سه محور شامل مشاوره کشاورزی علمی بسیج همگام با کشاورز ای و محدودیت یابی در بخش کشاورزی فعالیت خواهند کرد.
کد خبر: ۹۱۴۸۴۵۸
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج،دکتر جهان سوز؛رییس بسیج مهندسین کشاورزی سازمان بسیج مستضعفین در رزمایش ملی بسیج کشاورزی،جهاد خدمت گفت: امروز که در سالروز تولد جهاد سازندگی قرار داریم جا دارد این روز بزرگ را گرامی بداریم و امیدواریم این نهاد با ارزشی که اکنون به باد فراموشی رفته است بتوانیم با کار جهادی یاد و خاطره جهاد کشاورزی را زنده نگه داریم و در آینده یک نهاد جایگزین برای خدمت و آبادانی روستاها ایجاد شود.از طرفی نیز که در سالروز تشکیل سازمان بسیج مهندسین کشاورزی نیز قرار داریم که در مدت ۶ سال عمر این سازمان اتفاقات خوبی رخ داده است که برگزاری این رزمایش نمونه ای از آن است.

وی افزود: یکی از سوالاتی که از من داشتند این است که هزینه رزمایش ملی بسیج کشاورزی از چه طریقی تامین شده است که همان طور می دانیدهزینه اصلی طرح توسط خود جهادگران تامین می شود و از طرفی نیز به طور کلی هزینه این طرح بسیار اندک است و حقیقتا یادآور حرکت های اول انقلاب اسلامی است.

رییس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سازمان بسیج مستضعفین  با اشاره به سخنان گهربار مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم خودکفایی در حوزه کشاورزی و تضمین اقتدار کشور تصریح کرد: سریعتر و کارشناسان تر نمی توان اهمیت کشاورزی را تبیین کرد اما سوال اینجاست که مسئولین کجا هستند و چرا به سخنان مقام معظم رهبری مدظله العالی عمل نمی‌کنند.
جالب است بدانید که طبق صریح امام خمینی رحمة الله علیه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران مهمترین مسئله در نظام جمهوری اسلامی ایران موضوع کشاورزی است.اما جای این سوال وجود دارد که ردپای این مسئله کجای کشور و در کدام برنامه مسئولین کشور قرار گرفته است؟
وی عنوان کرد: اهمیت کشاورزی به قدری زیاد است که اگر نادیده گرفته شود باید سالانه ۹ میلیارد دلار محصولات استراتژیک و چندین میلیارد دلار محصولات کشاورزی وارد کشور کرد. و این به منزله به خطر افتادن امنیت غذایی کشور است. لذا زمانی که دو ولی‌فقیه یعنی امام خمینی رحمة الله و مقام معظم رهبری مدظله العالی کشاورزی تاکید دارند چرا ما در خواب هستیم؟


جهان سوز خاطرنشان کرد: امروز سازمان بسیج مهندسین کشاورزی در آستانه آغاز رزمایش سراسری و ملی بسیج کشاورزی جهاد خدمت اعلام می کند که در خط امام راحل و مقام معظم رهبری قرار دارد و علی رغم بی توجهی های مسئولین به حوزه کشاورزی در صف اول جهاد قرار گرفته است.گفتنی است همزمان با رزمایش ملی کشاورزی جهاد خدمت هزار گروه جهادی وارد کار می‌شوند و در سه محور شامل مشاوره کشاورزی علمی بسیج همگام با کشاورز ای و محدودیت یابی در بخش کشاورزی فعالیت خواهند کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار