همدلی سبب توسعه لرستان می شود/ اضافه شدن 800 تخت خواب به حوزه درمان لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اگر به دنبال توسعه استان در همه جنبه‌ها به‌ویژه حوزه سلامت هستیم باید همدلی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.
کد خبر: ۹۱۴۸۵۵۳
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، کوروش ساکی  امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در عرصه درمان و بهداشت زمان فاکتور بسیار مهمی است زیرا جان و سلامت افراد در میان است.

وی با بیان اینکه شاخص‌های سلامت استان سال 92 بسیار پایین بود، عنوان کرد: به ازای هر 1000 نفر 0.8 تخت داشتیم در حالی که شاخص کشوری 1.4 بود؛ یعنی بیمار لرستانی برای بستری شدن با مشکل مواجه بود از طرفی محدودیت منابع به‌عنوان یک چالش جدی مطرح است.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان گفت: محدودیت‌های مالی موجب شد بیمارستان‌های در حال ساخت پس از گذشت سال‌ها افتتاح شوند که می‌توان به بیمارستان الیگودرز، بروجرد و شهید رحیمی خرم‌آباد اشاره کرد.

ساکی افزود: با وجود مشکلات اما برای پیشبرد کارها از ظرفیت بنیادها، بانک‌ها و خیرین سلامت استفاده و ظرف این مدت 800 تخت به تخت‌های استان اضافه کردیم.

وی بیان کرد: خیرین حوزه سلامت در استان حدود 300 میلیارد تومان کار کردند که یک انقلاب بود در حال حاضر نیز برای تکمیل بیمارستان در حال ساخت در کمالوند نیاز به ورود خیرین است، زیرا اعتبارات قطره‌چکانی برای پروژه 500 میلیارد تومانی جواب نمی‌دهد و قطعاً تا 20 تا 30 سال طول خواهد کشید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: برای یک هزار تخت در حال ساخت نیز رقم بالایی نیاز است، همچنین برای تکمیل 70 پروژه بهداشتی و درمانی نیز باید از ظرفیت خیرین، بنیادها و بانک‌ها استفاده شود.

ساکی در پایان تأکید کرد: اگر به دنبال توسعه استان در همه جنبه‌ها به‌ویژه حوزه سلامت هستیم باید همدلی را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار