هر ایرانی در طول سال ۱۰.۳ بار به نظام سلامت مراجعه می‌کند/ پیشرفت لرستان در حوزه سلامت ناکافی است

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه هر ایرانی در طول سال 10.3 بار به نظام سلامت مراجعه دارد، افزود: حوزه سلامت ما هم اهداف و هم گستردگی پیچیدگی دارد، به شکلی که 8.14 درصد درآمد ناخالص ملی ظرف حوزه سلامت می‌شود، بنابراین حاکمان باید به‌نظام سلامت توجه داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۴۸۵۵۴
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، ایرج حریرچی در جلسه تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در پوشش همگانی سلامت باید خدمات پنج گانه ارتقاء سلامت، پیشگیری، درمان، توان‌بخشی و طب تسکینی را همه اقشار جامعه بدون هیچ تبعیض و محدودیتی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه هر ایرانی در طول سال 10.3 بار به نظام سلامت مراجعه دارد، افزود: حوزه سلامت ما هم اهداف و هم گستردگی پیچیدگی دارد، به شکلی که 8.14 درصد درآمد ناخالص ملی ظرف حوزه سلامت می‌شود، بنابراین حاکمان باید به‌نظام سلامت توجه داشته باشند.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: درخواست ما از سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی لرستان این است که حداقل 85 تا 90 درصد مردم 5 سطح خدمات را در خود استان دریافت کنند، ما ناراضی و شرمنده هستیم که مردم لرستان برای دریافت خدمات به تهران یا دیگر استان‌ها مراجعه کنند.

حریرچی تصریح کرد: درصد جمعیت زاگرس نشینان که به تهران مراجعه می‌کنند بالا است و این چالش باید مرتفع شود.

وی همچنین بر تأمین اهداف چهار گانه سلامت شامل افزایش سلامت مردم، محافظت مالی در مقابل مخاطرات ناشی از بیماری‌ها، افزایش رضایت مردم و کارایی از سوی رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی لرستان تأکید کرد.

معاون وزیر بهداشت در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر شفافیت و عادلانه بودن فعالیت‌های دانشگاه تأکید و عنوان کرد: درست است لرستان نرخ بیکاری زیادی دارد اما به‌کارگیری نیرو باید عادلانه و بر اساس انتشار آگهی و مجوز باشد.

حریرچی خاطرنشان کرد: دانشگاه مستقل و فراجناحی کار می‌کند اما با تعامل کارهایش را پیش می‌برد، هدف اصلی ما سلامت است.

وی با اشاره به اینکه ما ناراحت هستیم که لرستان عقب‌افتاده است، اظهار کرد: در حوزه سلامت لرستان پیشرفت انجام شده اما ما ناکافی ارزیابی می‌کنیم؛ به نظر می‌رسد برای پیشبرد کارها نیاز به همدلی در خود استان است، زیرا لرستان را خود لرها باید بسازند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار