خبرهای داغ:
در راستای استقبال از کنگره ملی بزرگداشت ۱۰ هزار شهید عشایری کشور؛

نشست هم اندیشی معتمدین، بزرگان و نمایندگان و ریش سفیدان ایلات و طوایف منطقه عشایری صمصامی چهارمحال و بختیاری

با حضور فرمانده ناحیه عشایری چهارمحال و بختیاری نشست هم اندیشی معتمدین، بزرگان و نمایندگان و ریش سفیدان ایلات و طوایف منطقه عشایری صمصامی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۴۸۷۲۵
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرنگار بسیج عشایری از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست هم اندیشی معتمدین، بزرگان و نمایندگان و ریش سفیدان ایلات و طوایف منطقه عشایری صمصامی با حضور فرمانده ناحیه عشایری استان چهارمحال و بختیاری در مسجد امام حسن(ع) صمصامی برگزار شد.

سرهنگ ایزدی در این خصوص گفت: این نشست در راستای هم افزایی ناحیه و حوزه های مقاومت با معتمدین و متنفذین محلی در راستای برداشتن رسومات غلط و هزینه بردار و پر خطر و آسیب زا در مناطق عشایری از جمله استفاده سلاح در مراسمات عزاداری و عروسی، که این مسئله سالانه ضمن تحمیل هزینه های مادی سنگین به صاحیان مراسم باعث بروز مشکلات جانی در بین عشایر عزیز می شود.

وی صرف هزینه های سنگین چند ده میلیونی در تهیه و طبخ غذا، استفاده از مداحان چند ده میلیونی و حمل جنازه به صورت تشریفاتی با راه اندازی کاروان های سنگین خودروئی که ضمن بروز خطرات جاده ای با توجه به صعب العبور بودن مناطق هزینه های سنگین ماد و معنوی برای خانواده های عشایردارد را از جمله رسومات غلط دیگر عنوان کرد.

در این نشست با ارائه مطالبی در خصوص وحدت اقوام و لزوم کنارگزاردن این رسوم و عادات نامناسب در بین عشایر بختیاری تاکید شد.

ارسال نظرات