مسئول اردوهای جهادی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی مازندران اعلام کرد:

مشارکت 20 گروه مهندسین بسیج در اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی دام در مازندران

مسئول اردوهای جهادی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی مازندران اعلام کرد: 20 گروه جهادی تخصصی در بخش بهداشت و درمان دام در طرح ملی واکسیناسیون تب برفکی در استان مازندران فعال شدند.
کد خبر: ۹۱۴۸۸۵۵
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،دکتر فغان شریفی‌مهر مسئول کمیته کارآفرینی، اشتغال و اردوهای جهادی سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران  در مراسم طرح ملی واکسیناسیون تب‌برفکی که در جویبار آغاز شد، از فعالیت ۲۰ گروه جهادی از بسیج مهندسین در طرح ملی واکسیناسیون تب برفکی خبر داد و اظهار کرد: ۶۰ گروه جهادی تخصصی در بسیج مهندسین کشاورزی در بیست شهرستان استان مازندران تشکیل شده است که ۲۰ گروه تخصصی آن در بخش بهداشت و درمان دام در این طرح با دامپزشکی همکاری می‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با هم‌افزایی نهادها و اقدام جهادی بخشی از مشکلات دامی روستاییان که اساس آن اشتغال روستایی و تولیدملی است،حل شود.

دکتر آقاجانی رئیس دامپزشکی شهرستان جویبار هم در این مراسم گفت: واکسیناسیون تب‌برفکی دام سبک (گوسفند و بز ) از دامداری منزل شهید مدافع حرم شهید عباسعلی علیزاده با همکاری اداره دامپزشکی و بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان جویبار آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در طول سال دو مرحله واکسیناسیون تب برفکی دام سبک انجام می‌شود اظهار کرد: پیش‌بینی امسال برای شهرستان جویبار واکسیناسیون ۳۹ هزار رأس دام سبک است.

رئیس دامپزشکی جویبار همچنین به سمپاشی محل نگهداری دام سبک اشاره و عنوان کرد: در این طرح محل نگهداری دام سبک علیه انگل‌ها و کنه‌ها سمپاشی می‌شود که امکان انتقال بیماری از سوی انگل و کنه به انسان نیز وجود دارد که به اصطلاح به آن بیماری تب‌کریمه می‌گویند.

نجمه رضاییان مسئول بسیج مهندسین کشاورزی جویبار نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با سایت محلی جویباران اظهار کرد: این طرح با مشارکت و همکاری کارشناسان متخصصین بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان جویبار آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه بسیج با داشتن ظرفیت کم‌نظیر در حوزه نیروی انسانی کارآمد و متخصص در بخش‌های مختلف می تواند در اجرای هر چه بهتر امور مشارکت و همکاری کند، تصریح کرد: از همه دامداران، دهیاران، شرکت‌ها و واحد‌های صنعتی تقاضای همکاری برای اجرای این طرح را داریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها