لزوم حرکت رسانه‌های نوشتاری به سمت فضای مجازی

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ گفت: رسانه‌های مکتوب باید تلاش کنند حضور خود را در فضای مجازی بیشتر کنند تا پیوندشان با مخاطبان و جامعه هدف همچنان حفظ شود.
کد خبر: ۹۱۴۹۳۴۳
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
 

 

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، محمدرضا دربندی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات رسانه‌های هرمزگان که با حضور مدیران رسانه‌ای استان برگزار شد، گفت: بر اساس آخرین تحقیق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اکنون بیشتر مخاطبان روزنامه‌ها افرادی هستند که بالای ۴۵ سال سن دارند و رغبت و تمایل جوانان به رسانه‌های مکتوب به شدت کاهش یافته است.

خودکفایی و قطع وابستگی به یارانه‌های دولتی، تولید محتوای مورد انتظار مردم، پرهیز از پرداختن به مشکلات درون صنفی و انتشار آن در فضای عمومی جامعه از دیگر توصیه‌های این مسئول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن توضیح درباره برنامه‌های این مجموعه، ساماندهی پرداخت یارانه‌ها، حمایت ویژه از رسانه‌های استان‌ها و شهرستان‌های کم برخوردار و کمک به حضور رسانه‌های کاغذی در فضای مجازی را بخشی از برنامه‌های اجرا شده و در حال انجام اعلام کرد.

سیاسی شدن آفت خانه مطبوعات است

دربندی در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب شناسی خانه مطبوعات پرداخت و سیاسی شدن این نهاد صنفی را یک آسیب جدی برای این نهاد در استان‌های مختلف دانست.

وی ورود به جناح بندی ها، دامن زدن به اختلاف‌ها در سطح بومی و محلی، سوءاستفاده‌های مالی و تلاش برای حذف رقبا را از دیگر آسیب‌های عمومی خانه مطبوعات اعلام کرد.

به گفته مدیر کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف اصلی و ابتدایی از راه اندازی خانه‌های مطبوعات، هم افزایی نیروها، رسیدگی به مشکلات رسانه‌ها و افزایش قدرت برای پیگیری خواسته‌ها بود که هم اکنون از این اهداف فاصله گرفته اند.

در این نشست فعالان و مدیران رسانه‌ای هرمزگان ضمن طرح چالش‌های حوزه کاری خود، و راهکار‌های پیشنهادی برای حل مشکلات را نیز ارائه کردند.

ارسال نظرات