خبرهای داغ:
رئیس دادگستری ماکو:

اراده جدی برای کاهش اطاله دادرسی وجود دارد

رئیس دادگستری ماکو گفت: اراده جدی برای کاهش اطاله دادرسی وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۵۰۰۸۲
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸

تقی یعقوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در ماکو، در تشریح عملکرد این اداره طی یک سال اخیر با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های بالقوه شورای اداری، تعامل همه جانبه بین قوا و هماهنگی بیشتر در بین مسئولین رویکرد و محور جدید قوه قضائیه است، اظهار کرد: طی یک سال گذشته ۲۶ هزار و ۲۲۲ پرونده وارد سیستم قضائی شهرستان شده و ۲۴هزار و ۶۷۳ پرونده از کل حوزه قضایی شهرستان خارج شده است.

وی در ادامه با تاکید براینکه در سال جاری ۱۰۶۰۸ پرونده به دادگاه وارد و ۱۰۷۷۵ پرونده خارج شده است، گفت:  ۱۳۸۶۷ پرونده به دادسرا وارد و ۱۳۸۹۸ پرونده خارج شده است.

یعقوبی با اشاره به اتهامات حقوقی که رتبه های اول تا سوم را در شهرستان به خود اختصاص داده اند، افزود: سال ۹۶ تا ۹۷، ۶۵۲ فقره پرونده ضرب و جرح عمدی به ثبت رسید، که از سال ۹۷ تا به امروز این آمار به ۷۰۰ فقره رسیده است و این جرم در صدر اتهامات کیفری شهرستان قراردارد.

رئیس دادگستری ماکو افزود: عبور از مرزهای غیرمجاز یا ممنوعه با تشکیل حدود ۵۹۰ فقره پرونده دومین رتبه را در شهرستان به خود اختصاص داده، که سرقت مستوجب تعزیز با ۴۳۰ پرونده در ماکو رتبه سوم را به نام خود ثبت کرده است.

وی اعلام مفقودی، اشیاء، اموال، مدارک، توهین به اشخاص عادی، ایراد صدمه و خسارت بدنی غیرعمد بر اثر تصادف، رانندگی بدون پروانه رسمی و غیره را از مهمترین پرونده های متشکله در این دادگستری یاد کرد.

رئیس دادگستری ماکو همچنین با تاکید براینکه ۱۶ همکار قضایی وظیفه رسیدگی به پرونده های متشکله در دادگستری را برعهده دارند تاکید کرد: متاسفانه با حجم انبوهی از پرونده ها در دادگاه گریبان گیر هستیم.

وی در پایان خطاب به مسئولین و مدیران ادارات گفت: ادارات در استفاده از نمایندگان حقوقی مجرب و کاربلد در راستای حل سریع مشکلات کوشا باشند و نظارت بر عملکرد آنها نیز به جد از سوی مدیران پیگیری شود تا بیت المال تضعیف نشود.

انتهای پیام

ارسال نظرات