رییس پژوهشکده پولی و بانکی در سمینار آموزشی مدیران مالی و خزانه داری بانک‌ها بر ضرورت پیاده‌سازی سیستم خزانه‌داری مدرن در نظام بانکی ایران تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۵۰۰۹۲
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا ، علی دیواندری در سمینار آموزشی مدیران مالی و خزانه داری بانک‌ها، گفت: امروز مدیریت نقدینگی در بانک‌های کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. مدیریت ریسک نقدینگی و استفاده مناسب از وجوه در اختیار می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های مالی و افزایش درآمد بانک‌ها شود.

وی افزود: در این شرایط خاص تحقق این اهداف مالی در گرو پیاده سازی سیستم‌های مدرن و روزآمد در بخش خزانه‌داری بانک‌های کشور است. زیرا سیستم‌های قدیمی خزانه‌داری که مبتنی بر جابجایی و توزیع اسکناس داخل شعب بود اکنون جوابگوی نیازهای رو به رشد تحولات پولی و مالی بازار نیست. سیستم‌های امروزین خزانه‌داری در مدیریت نقدینگی و کاهش ریسک آن بسیار فعال و حرفه‌ای عمل می‌کنند.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی، ادامه داد: تحول بنیادین در کارکردها و نقش‌های ادارات خزانه داری به تحول و روزآمدی در بخش مالی بانک‌ها وابستگی پیدا کرده است. وقت آن رسیده که جایگاه قدیمی و سنتی بخش‌های مالی از ثبت کننده اطلاعات تراکنش‌ها و تهیه صورت‌های مالی و سایر گزارش‌ها به شریک تجاری بانک‌ها ارتقا یابد.

دیواندری در ادامه اظهار داشت: در سیستم جدید بانکداری انتظار می‌رود بخش مالی هدایت کننده و جریان ساز کسب و کار باشد و به تبع آن ادارات خزانه‌داری می‌توانند نقش‌های وسیع تر از گذشته به عهده بگیرند و در جهت توسعه و تحول حرکت کنند.

 
ارسال نظرات