همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از موادمخدر بسیج شوند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر بسیج همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از موادمخدر تأکید کرد و گفت: شورای مبارزه با موادمخدر تنها به برگزاری جلسات اکتفا نکند.
کد خبر: ۹۱۵۰۱۳۹
|
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی امروز در نشست با اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان ضمن تقدیر از عملکرد این شورا اظهار کرد: موادمخدر از موضوعات مبتلای جهان و نه تنها جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی می‌توان ادعا کرد ایران در مبارزه با موادمخدر پرچم‌دار بوده و کمتر کشوری همچون جمهوری اسلامی عزم جدی برای این مهم دارد، همچنان که تولید موادمخدر در ایران صورت نمی‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه آیات متعددی در خصوص حرام بودن استعمال موادمخدر بیان شده است، افزود: امروز موادمخدر شکل دیگری به خود یافته، به‌گونه‌ای که ابزاری برای استعماری، جنگ نرم و تهاجم فرهنگی استفاده می‌شود.

آیت‌الله میرعمادی تحلیل نیروی جوانان را از اهداف استکبار در تولید موادمخدر عنوان و تصریح کرد: باید توجه کرد که امروز موضوع موادمخدر آسیب معمولی رایج نبوده بلکه تبعاتی دارد که بالاتر از آسیب‌های فردی و اجتماعی بوده و اساس جوامع را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: موادمخدر در میان آسیب‌های اجتماعی همچون فقر، نا امنی، خشونت، درگیری، جنگ و طلاق در رأس قرار داشته و ریشه همه مشکلات است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه موادمخدر پدیده شوم خانمان‌سوز است، گفت: این پدیده شوم ضمن از بین بردن جسم فرد، شخصیت و توان مالی را نیز از بین برده و موجب متلاشی شدن نظام خانواده می‌شود.

آیت‌الله میرعمادی تصریح کرد: پیشگیری موضوع بسیار مهمی در خصوص مبارزه با موادمخدر است، چنانچه در فضای خانواده به تربیت دینی توجه شود بدون تردید در امر پبشگیری از موادمخدر گام مهمی برداشته شده است.

وی، موادمخدر را همچون گیاه هرزه‌ای دانست که در محیط فاقد تربیت دینی رشد می‌کند و ضمن توصیه به خانواده‌ها مبنی بر کاهش تنش‌ها، این نظام بنیادی را نسبت به اهتمام ورزیدن به تربیت دینی و سبک زندگی اسلامی سفارش کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اظهار داشت: آگاهی‌بخشی به جامعه عامل مهم دیگر در حوزه پیشگیری از موادمخدر است، متأسفانه از فضای مجازی و همچنین فضای رسانه‌ای برای تحقق این مهم استفاده نمی‌شود.

آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه نهادهای مردمی در خصوص مبارزه با موادمخدر نقش خود را به خوبی ایفا نمی‌کنند، گفت: چه میزان خانواده‌ها را نسبت به ابتلای به موادمخدر حساس کرده‌ایم و آیا نسبت به علائم آگاهی کافی داریم؟

وی بر بسیج همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از موادمخدر تأکید و بیان کرد: شورای مبارزه با موادمخدر تنها به برگزاری جلسات اکتفا نکند و در بسیج دستگاه‌ها برای پیشگیری از این پدیده خانمان‌سوز جدی‌تر عمل نماید.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه پیشگیری از موادمخدر عزم عمومی را می‌طلبد، گفت: موادمخدر در کمین همه قرار دارد و بایستی دستگاه‌های مختلف ورود جدی برای مبارزه داشته باشد.

آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: پیشگیری همچنین نیاز به برنامه آموزشی و اقدامات فرهنگی و اجتماعی دارد، دشمنان از همه ابزارها برای ترغیب افراد به استفاده از موادمخدر بهره می‌برند، بنابراین ما نیز بایستی از همه ظرفیت‌ها فرهنگی و آموزشی برای مقابله با موادمخدر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مقابله و مبارزه با موادمخدر در سطح ملی بایستی انجام شود، افزود: با دستگیری چند معتاد شهری مبارزه صورت نمی‌گیرد، بلکه اگر از مبدأ با واردکنندگان موادمخدر مقابله و آنان را مفسدان بر روی زمین قلمداد کرد آنگاه می‌توان گام مؤثری برای مبارزه برداشت.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: همچنین بایستی شبکه‌های توزیع موادمخدر شناسایی و با آن‌ها برخورد کرد، مبارزه با موادمخدر مقابله با واردکنندگان، شبکه‌های توزیع و در مرحله آخر مصرف‌کننده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات