مشکلات ثبتی و محدودیت های کارت ملی موانعی در ارایه خدمات بانکی

سومین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک های استان فارس به میزبانی مدیریت شعب بانک مسکن در استان فارس به منظور ارایه مشکلات و راهکارها برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۰۳۹۴
|
۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، علی کمالی مدیر شعب بانک مسکن استان فارس در این جلسه با اشاره به نقش بانک مسکن در خانه دار کردن خانوار، گفت : بخش مسکن یکی از بخش های مهم اقتصاد کشور است که یک دهم اشتغال کشور ، یک پنجم تسهیلات بانکی و یک چهارم سرمایه کشور را به خود اختصاص می دهد ، ضمن اینکه 30 درصد بودجه خانوار در بخش مسکن مصرف می شود .

وی با بیان اینکه تصمیم گیری و تصمیم سازی در تحریک این بخش بسیار مهم است افزود : از 24 میلیون خانوار ، 18 میلیون خانوار در شهرها و مابقی در روستاها ساکن می باشند و بیش از 2.5 میلیون خانه خالی از سکنه در کشور وجود دارد که این موضوع نقدینگی زیادی را حبس می نماید.

کمالی همچنین طرح دولتی باز آفرینی شهری را برای افزایش سطح رفاه و ایمنی 19 میلیون نفر ساکن در بافت فرسوده شهری با اهمیت خاطر نشان کرد.

کریم ریگی زادگان رییس کمیسیون هماهنگی بانک های استان فارس و مدیر امور شعب بانک ملی استان فارس با بیان این مطلب که اقتصاد کشور بانک محور می باشد ، توضیح داد : توجه به امر تسریع و رفع موانع پرداخت تسهیلات رونق تولید را به ارمغان می آورد.

وی همچنین در خصوص اقدامات انجام شده طی جلسات مختلف با حضور مسوولان استانی سخن گفت و از معرفی کارگروه خبرگان بانکی به استانداری خبر داد.

ریگی زادگان مشکل اصلی تمامی بانک های کشور را مطالبات عنوان کرد و مشکلات ثبتی و محدودیت های کارت ملی را موانعی در راه ارایه خدمات بانکی خاطر نشان نمود.

رییس کمیسیون هماهنگی بانک های استان فارس همچنین آمادگی این کمیسیون را در راستای اخذ پیشنهادات و انتقادات برای انتقال به مسوولان استانی اعلام کرد.

دکتر علیرضا انصاری رییس اداره ثبت احوال استان فارس ضمن تشکر از تلاش های تمامی کارکنان بانک های استان ، آنها را افرادی تلاشگر دانست و گفت : کارمندان بانک تنها کسانی هستند که از تمامی وقت مفید ساعات کاری استفاده می نمایند.

وی در نظر گرفتن اهلیت افراد هنگام ارایه خدمات را در جلوگیری از بوجود آمدن مطالبات ضروری و در این خصوص طرح کارت ملی هوشمند را بسیار اثر بخش عنوان نمود.

دکتر انصاری یکی از چالش های بزرگ را عدم شفافیت سازی در زمینه های مختلف خاطر نشان کرد . وی همچنین بر ترغیب مشتریان به اخذ کارت ملی هوشمند حتی در سطوح اولیه خدمات تاکید نمود.

محمود چمن سرا معاون اداره ثبت اسناد و املاک استان فارس نیز از بکارگیری حداکثر توان کارکنان آن مجموعه برای وصول مطالبات بانکها سخن گفت وبه ارایه موانع پیش روی مراحل اجرایی پرداخت.

وی برای سهولت در روند مراحل اجرایی بر دقت در تنظیم اسناد در بانک ها و همچنین ارایه آدرس های پستی دقیق تاکید کرد.

در ادامه جلسه تمامی نمایندگان بانک ها نیز به ارایه مشکلات و راهکارهایی در حوزه صدور اجرائیات پرداختند.

 
ارسال نظرات